بین الملل

پیام مکتوب رئیس جمهور روسیه به امیر قطر

پیام مکتوب رئیس جمهور روسیه به امیر قطر

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر روز سه‌شنبه (امروز) از «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه پیام مکتوبی در خصوص مسائل مشترک، روابط دوجانبه و راهکارهای تقویت این روابط دریافت کرد.

دیوان امیر قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد که «نیکلای شولگینوف» وزیر انرژی و معادن روسیه در حاشیه ششمین نشست مجمع کشورهای صادرکننده گاز در هتل شیراتون دوحه با امیر قطر دیدار و این پیام پوتین را تقدیم وی کرد.

پیام مکتوب رئیس جمهور روسیه به امیر قطر

 

ارسال این پیام پوتین به امیر قطر در حالی است که تنش بین روسیه و اوکراین بالا گرفته و روسیه دو جمهوری خودخوانده لوهانسک و دونتسک در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت.

وبگاه «الخلیج اونلاین» نیز در این خصوص نوشت که احتمال وقوع جنگ بین روسیه و اوکراین، نگرانی‌ها درباره گازرسانی از روسیه و بلاروس به اروپا را بیشتر کرده است و در همین رابطه آمریکا و اتحادیه اروپا از دوحه خواسته‌اند هر گونه کمبود احتمالی در انتقال گاز را جبران کند. پیشتر قطر همه طرف‌ها را به همکاری برای تأمین گاز مایحتاج اروپا دعوت کرده و گفته بود که ممکن نیست یک طرف بدون آنکه قراردادهای آن با دیگر کشورها خدشه‌دار شود، گاز اروپا را تأمین کند.

انتهای پیام/ص


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا