کردستان

مرکز امور بین‌الملل دانشگاه پیام‌نور استان‌های مرزی فعال شود

به گزارش خبرگزاری یولن از سنندج،ابراهیم تقی‌زاده بعد از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با روسای دانشگاه‌های پیام نور منطقه پنج شامل کردستان، کرمانشاه و ایلام که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های استان‌های مرزی جذب دانشجوهای خارجی است که باید نهایت استفاده را از آن کرد. 
وی بر فعال کردن مرکز امور بین‌الملل دانشگاه پیام نور استان های مرزی به ویژه کردستان تاکید کرد و افزود: روسای دانشگاه‌ها در راستای تحقق این مهم همه تلاش خود را بکار گیرند. 
رییس دانشگاه پیام نور کشور برگزاری همایش‌های وحدت گرایانه توسط دانشگاه پیام نور کردستان را قابل تحسین خواند و گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی و تلاش دانشگاه پیام نور این استان در راستای درآمدزایی هم بسیار مطلوب بوده است. 
افزایش ۲۰ درصدی دانشجویان دانشگاه پیام نور کردستان
یعقوب احمدی رئیس دانشگاه پیام نور کردستان هم در این نشست از افزایش ۲۰ درصدی دانشجویان این دانشگاه در سال تحصیلی جدید نسبت به سال گذشته خبرداد و گفت: افزایش تعداد رشته‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد یکی از دلایل جذب بیشتر دانشجویان در سال تحصیلی جاری است.
 وی خاطرنشان کرد: هم اکنون۱۱ هزار دانشجو در ۷۴ رشته در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در این استان مشغول به تحصیل هستند.
وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جاری ۲۰ درصدی تعداد دانشجویان دانشگاه پیام نور استان  نسبت به سال تحصیلی گذشته افزایش پیدا کرد، افزود: ۷۷ عضو هیات علمی داریم که از این تعداد چهار نفر دانشیار و ۴۴ نفر هم استادیار هستند و پرونده سه نفر دیگر هم در حال بررسی برای ارتقا به دانشیاری است.
رییس دانشگاه پیام نور کردستان یادآور شد: به دلیل شیوع بیماری کرونا کلاس‌ها و آزمون‌های این دانشگاه هم تاکنون به طور مجازی برگزار شده و در این راستا جزو استان‌های برتر بودیم.
احمدی از رشد ۴۰ درصدی چاپ مقالات در این دانشگاه خبرداد و گفت: در حوزه پژوهش اساتید دانشگاه فعالیت چشمگیری داشتند و چاپ مقالات آنها در مجلات بین المللی بیانگر این مهم است.
وی به برنامه‌های حوزه فرهنگی دانشگاه هم اشاره کرد و افزود: با همکاری دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور استان برنامه‌های فرهنگی زیادی اجرا شده که شاخص ترین آنها همایش‌های نقش علما و روحانیون در وحدت و انسجام ایران اسلامی و نقش شهید سلیمانی در وحدت جهان اسلام و آزادی قدس بوده است.
رییس دانشگاه پیام نور کردستان اظهار داشت: اواخر سال جاری هم سمینار وحدت جهان اسلام را با حضور روحانیون و علمای برجسته برگزار خواهیم کرد که مقدمات این برنامه هم انجام شده است.
احمدی خواستار افزایش بودجه فرهنگی دانشگاه شد و اضافه کرد: از آنجا که رهبر معظم انقلاب همواره بر اجرای برنامه های فرهنگی تاکید کردند باید به این حوزه توجه بیشتری شود لذا افزایش بودجه فرهنگی دانشگاه از موارد ضروری به شمار می‌آید.
وی به فعالیت‌های انجام شده بخش عمرانی اشاره کرد و گفت: بودجه احداث سه چمن مصنوعی در دانشگاه های کشور توسط وزارت علوم تامین و تخصیص داده شد که دانشگاه پیام نور کردستان به عنوان نخستین دانشگاه این مهم را اجرایی کرد.
رییس دانشگاه پیام نور کردستان افزود: سازمان مدیریت و برنامه.ریزی کردستان هم در یک سال و نیم اخیر بیش از ۱۰ میلیارد ریال را برای چند پروژه عمرانی این دانشگاه اختصاص و پرداخت کرده است.
احمدی اعلام کرد: قرارداد بی‌اوتی با پارک علم و فناوری کردستان هم منعقد کردیم و در این راستا قرار شده یکی از ساختمان های دانشگاه به واحد نوآوری پیام نور و  پارک علم و فناوری تبدیل شود.
انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا