فرهنگ و هنر

مادر ۲ شهید فاتح خرمشهر به فرزندان شهیدش پیوست

مادر ۲ شهید فاتح خرمشهر به فرزندان شهیدش پیوست

به گزارش گروه حماسه و مقاومت یولن،‌ فاطمه صادق‌زاده، مادر شهیدان حسن و حسین قجه‌ای، فاتح خرمشهر ساعاتی پیش بر اثر کهولت سن و بیماری صبح امروز (سه‌شنبه نهم فروردین‌ماه) به دیدارفرزندان شهیدش پیوست.

شهید حسین قجه‌ای در ۱۴ شهریورماه سال ۱۳۳۷ در زرین شهر اصفهان به دنیا آمد. تشکیل کمیته انقلاب اسلامی سپاه پاسداران و کمیته مبارزه با موادمخدر زرین شهر، فرمانده گروه توپخانه مریوان، فرمانده سپاه محور دزلی ـ مریوان، فرمانده سپاه پاسداران مریوان، فرمانده گردان سلمان در عملیات بیت المقدس و فرمانده عملیات محمد رسول الله (ص) از جمله فعالیت‌های اوست. او در نهایت، ۱۵ اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۱ با سمت فرمانده گردان سلمان با اصابت ترکش به ناحیه سر و گردن به درجه شهادت رسید و پیکر مطهرش در گلزار گلستان شهدای زرین شهر آرام گرفت.

مادر 2 شهید فاتح خرمشهر به فرزندان شهیدش پیوست

شهید حسن قجه‌ای نیز در زرین‌شهر به دنیا آمد و ۱۴  ساله بود که به جبهه‌های حق علیه باطل شتافت. این شهید والا مقام به کردستان رفت و مدت‌ها در جبهه جنگ شجاعانه تلاش کرد. شهید حسن قجه‌ای در سال ۱۳۶۴ در منطقه فاو به شهادت رسید و پیکر پاکش در زرین‌شهر به خاک سپرده شد، وی دومین شهید خانواده بود.

مادر 2 شهید فاتح خرمشهر به فرزندان شهیدش پیوست

پیش از این یولن در گزارشی با عنوان «شاه کلید فتح خرمشهر/ این فرمانده به پدرش هم مرخصی نمی‌داد!» به رشادت‌های سردار شهید حسین قجه‌ای پرداخته بود.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا