بین الملل

مادورو: در حال ایجاد نقشه همکاری برای توسعه روابط ایران و ونزوئلا هستیم

مادورو: در حال ایجاد نقشه همکاری برای توسعه روابط ایران و ونزوئلا هستیم

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا در اشاره به امضای سند همکاری‌های جامع راهبردی ۲۰ ساله بین تهران و کاراکاس، در توییتی اعلام کرد: ما در حال ایجاد نقشه همکاری با راهبردها و برنامه‌های ۲۰ سال آینده برای توسعه روابط ایران و ونزوئلا هستیم. آینده بزرگ مردممان را در نظر داریم. این دنیای جدید است! 

به گزارش فارس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز شنبه (۲۱ خرداد) از نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا، در مجموعه سعدآباد تهران به صورت رسمی استقبال کرد. در این دیدار اسناد همکاری در زمینه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، نفتی و پتروشیمی، گردشگری و همچنین سند ۲۰ ساله در حضور روسای‌جمهور دو کشور به امضا رسید.

نیکلاس مادورو عصر جمعه در صدر هیاتی به تهران سفر کرد.‌ رئیس‌جمهور ونزوئلا در مصاحبه با شبکه «هیسپان تی‌وی» ضمن بیان این که ایران و ونزوئلا پیشگامان ظهور نظم جدید جهانی در دنیا هستند، هدف اصلی از سفر به تهران را تلاش برای ارتقاء راهبردی فرایند همکاری‌ها در سطوح عالی‌تر و در راستای پیشرفت ایران و ونزوئلا توصیف و عنوان کرد: این فرآیند در سال ۲۰۰۱ توسط هوگو چاوز پایه‌گذاری شد و تمامی این سال‌ها، سعی کردیم به آن تداوم بخشیم. روابط دیپلماتیک ما قدمت ۲۱ ساله دارد و در طول این مدت بر استحکام و تقویت این رابطه برادرانه که بر اساس همکاری دو جانبه و در راستای پیشرفت و آبادانی دو کشور پایه‌ریزی شده، افزوده شده است.

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا