فرهنگ و هنر

اولویت‌دهی به دهک‌های پایین از جمله برنامه‌های سال ۱۴۰۱ بنیاد شهید است

اولویت‌دهی به دهک‌های پایین از جمله برنامه‌های سال ۱۴۰۱ بنیاد شهید است

به گزارش یولن، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با صدور پیامی با تبریک سال نو و آرزوی سلامتی برای جامعه بزرگ ایثارگری تأکید کرد: اولویت‌دهی به دهک‌های پایین جامعه هدف و تمرکز بر مدیریت هوشمند منابع در کنار تغییر نظام دیوان‌سالار اداری بنیاد با کمک نیروی انسانی انقلابی، حزب‌اللهی و کارآمد بیرون آمده از نظام تربیت و ارزشیابی مدون و هدفمند با تأکید بر استفاده از جوانان، همچنین بازپس‌گیری اموال و املاک بعضاً به ناحق گرفته شده توسط نهادها و ارگان‌ها، از جمله برنامه‌های سال آینده بنیاد شهید و امور ایثارگران خواهد بود.

متن پیام تبریک بنیاد شهید به شرح زیر است:

سلام و صلواتی از اعماق جان به عنوان خدمتگزار خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و به نمایندگی از دولت برآمده از ملت شریف ایران به همه شهدای انقلاب اسلامی تقدیم می‌کنم. شهدایی که در قیام خونین ۱۵ خرداد برای خدا و در راه دفاع از ولی خدا امام راحل(ره) جان عزیزشان را نثار کردند. شهدای زیر شکنجه دژخیمان پهلوی خبیث و جاندادگان قیام‌های اربعین تا اربعین ۵۶ و ۵۷. شهدای جمعه خونین میدان شهدا و شهدای دانش‌آموز ۱۳ آبان. شهدای محرم و صفر سال ۵۷ که به ماه بهار پیروزی انقلاب انجامید. شهدای ترور و خیل عظیم شهیدان دفاع مقدس و حج خونین ۶۶ و هواپیمای مسافربری ۶۵۵. شهدای بسیجی و سرباز، پاسدار و ارتشی قهرمان. شهدای غریب برون‌مرزی و شهدای موشک‌باران.

شهدای سربازان گمنام امام زمان (عج) و شهدای نیروی انتظامی که برای امنیت کشور جانفشانی می‌کنند. شهدای بیولوژیک و هسته‌ای. شهدای سلامت و حادثه هواپیمای اوکراینی. همچنین سلام و صلوات مضاعف خدا بر شهدای مدافع حرم اهل‌البیت (ع) که در دیار غربت و با حداقل معونه و تجهیزات در مقابل دشمن خونخوار از حریم اسلام و ایران اسلامی دفاع کردند و نیز سید این شهیدان، سردار بزرگ و پرافتخار اسلام و محبوب قلوب ملت‌ها حاج قاسم سلیمانی و در آخر سلام بر جانبازان و آزادگان همه این دوران‌ها و خانواده‌های عمدتاً ایثارگرتر آن‌‌ها.

در ایام عید بزرگ میلاد مهدی موعود (عج) و در شروع قرن پانزدهم که به حسب روایت «یخْرُجُ ناسٌ مِنَ الْمَشْرِقِ فَیوطِئُونَ لِلْمَهْدِی» و به قول امام عزیزمان، قرن غلبه مستضعفین بر مستکبرین است هستیم و مناسب است نیم نگاهی به قرن گذشته بیندازیم.

 قرنی که گذشت با حکومت دیکتاتوری رضاخانی و شکست تجربه‌آموز ملت ایران در حرکت مشروطه‌خواهی شروع شد. آن هنگام که پیکر پاک شیخ فضل الله نوری را بر سرِ دار دید و مدرس را ساکت شده در گوشه تبعید. حجاب نوامیسش را در خطر و مجالس روضه سیدالشهدا (ع) را تعطیل یافت. آنچنان بی‌دفاع شد که روسای سه کشور پیروز جنگ جهانی بدون اجازه در تهرانش جشن گرفتند و شاه کشور را مطلع ننمودند. نفتش را بردند و دولت مردمی مصدق را به خاطر ساده‌لوحی و اعتماد به آمریکا ساقط کردند و دیکتاتوری محمدرضا را تجدید نمودند و همه نظامات اقتصادیش را در جهت وابستگی به آمریکا منظم ساختند.

 اما ملت در نیمه این قرن و با تأسی به تمام داشته معنوی خود یعنی الگوی نهضت حسینی (ع) و خط سرخ شهادت، در سال ۱۳۴۲ به رهبری مرجع تقلیدی آگاه و زمان‌شناس قیام کرد و نیمه دوم قرن را به نحو دیگری رقم زد. انقلابیون از خودسازی خود شروع کردند و سپس به جامعه پردازی پرداختند و با صبر و استقامت در شکنجه‌گاه و تبعیدگاه‌ها منتظر نصرت الهی بودند تا خداوند از خزانه الطاف خفیه خود جرقه‌ای را روشن و دست قدرت خود یعنی مردم را به صحنه آورد و ایران به یکباره منقلب شد.

روایت نهضت الهی ملت از سال ۵۷ به بعد هم همان روایت گام اول انقلاب اسلامی است که سرشار از فرازها و پیروزی‌های خیره‌کننده و معجزه گون در کنار نشیب‌های عبرت زا و اکثراً غیر قابل اجتناب است. ایرانِ ژاندارم آمریکا در قبل انقلاب کجا و ایران مرکز محور مقاومت و قدرت منطقه‌ای و الهام‌بخش برای جهانیان که می‌رود ابرقدرتی خود را به تصدیق ناظرین جهانی برساند کجا؟

و همه اینها موجب شده است که تا به اینجا علی‌رغم همه مانع‌تراشی‌ها و فتنه‌انگیزی‌های خارجی و داخلی، روز به روز به تحقق آرمان تمدن نوین اسلامی نزدیک‌تر شویم، تا جایی که اتفاقات سیاسی و نظامی در دنیا در سال‌های اخیر، به فرموده نائب امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف «خبر از سربرآوردن یک پدیده یکتا در جهان امروز می‌دهد، پدیده‌ای که می‌تواند در آینده تاریخ تأثیرات عمیق و تعیین‌کننده‌ای بگذارد.»

البته تداوم این راه نورانی و پرفیض نیازمند هوشیاری همه ملت و علی‌الخصوص طلایه داران جهاد و شهادت در روایت و تبیین صحیح از مسیر پر فراز و نشیب سال‌های گام اول انقلاب و سه سال گذشته از گام دوم، در کنار نگاه تیزبین برای ترسیم آینده روشن و درخشان ملت شهیدپرور ایران و امت بزرگ اسلامی با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

اکنون دولت قوی و مردمی با شعارها و عزم انقلابی، برای جبران برخی خسارت‌ها و سرعت بخشیدن به آهنگ حرکت انقلاب، در میانه میدان است و در کنار مجلس انقلابی و دیگر قوا، همه همّ خود را در تجلیل و پاسداشت مقام شهدا، جانبازان و ایثارگران خواهد گماشت. اما در کنار این، دست یاری‌خواهی را به سوی پرچمداران ایثار و شهادت دراز می‌کند و از آنان می‌خواهد که نقش عظیم خود را در تمثّل حقیقی راه شهدا و ارائه الگو به نسل‌های جدید انقلاب ایفا کنند.

برای جوانان تبیین کنند ارزش شهید و شهادت را و روایت کنند گام اول انقلاب را تا دشمنان این مرز و بوم روایت دروغ را به جای راست ننشانند و جای قاتل و شهید عوض نشود. جای خادم و خائن همینطور و جای ساده لوح و زیرک. که اگر این وظیفه خطیر توسط امام المسلمین بر عهده جوانان به صورت جهاد گذاشته شده، در مورد ایثارگران، جهاد مضاعف و بی‌دریغ است.

در اولین سال قرن جدید برای نیل به هدف‌های مقدس و آرمان‌های بزرگ، عدالت و شفافیت از اهم شعارهای دولت قوی و مردمی است که در جامعه سربلند ایثارگری هم به زینت عمل آراسته خواهد شد. اولویت‌دهی به دهک‌های پایین جامعهِ هدف و تمرکز بر مدیریت هوشمند منابع در کنار تغییر نظامِ دیوان‌سالار اداری بنیاد با کمک نیروی انسانی انقلابی، حزب‌اللهی و کارآمد بیرون آمده از نظام تربیت و ارزشیابی مدون و هدفمند با تأکید بر استفاده از جوانان، همچنین بازپس‌گیری اموال و املاک بعضاً به ناحق گرفته شده توسط نهادها و ارگان‌ها، از جمله برنامه‌ها خواهد بود.

 در پایان با تبریک سال نو و آرزوی سلامت و عزت برای جامعه بزرگ ایثارگری و خانواده‌های شهدا، جانبازان و آزادگان عزیز از همه آنها درخواست دعا برای خادمانشان در سازمان بنیاد را دارم و امیدوارم از فیض دعای این بندگان خوب خدا، توفیق خدمت مؤثر و ایجاد تحول برای خدمتگزاران میسّر گردد. ان‌شاءالله.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا