بین الملل

حمله توپخانه‌ای ترکیه به شمال شرق سوریه

حمله توپخانه‌ای ترکیه به شمال شرق سوریه

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، منابع محلی در استان الحسکه واقع در شمال شرق سوریه، امروز (سه‌شنبه) از گلوله‌باران مناطق غیرنظامی خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری سانا، این حمله در شهرک «ابو راسین» و حومه آن صورت گرفت که موجب وارد آمدن خساراتی به خانه‌ها و دارایی‌های غیرنظامیان شد. در پی این حملات دهها خانواده مجبور به ترک خانه‌های خود شده و از ترس حملات دوباره در مزارع و باغ‌ها و همچنین روستاهای اطراف مستقر شدند.

حمله توپخانه‌ای ترکیه به شمال شرق سوریه

حمله توپخانه‌ای ترکیه به شمال شرق سوریه

 

از سوی دیگر بعد از ظهر امروز نیز یک خودروی نظامی شبه‌نظامیان کرد سوریه (قسد) هدف انفجار بمب قرار گرفته و در این حادثه دو شبه‌نظامی کرد کشته و یک نفر دیگر زخمی شدند. این انفجار در جاده «الرومانیه» در غرب شهر رقه رخ داد است.

خبرگزاری سانا این انفجار را به «نیروهای مردمی» نسبت داده است. روز جمعه انفجار بمب در غرب شهر رقه موجب زخمی شدن دو شبه‌نظامی کُرد و واژگونی خودروی آن‌ها شد.

شب گذشته نیز، حومه شهر «جرابلس» در استان حلب سوریه و در مرز ترکیه شاهد شلیک راکت بود که طبق آخرین آمار در این حمله یک نفر کشته و سه غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند. رسانه‌های وابسته به ترکیه شبه‌نظامیان قسد را مسئول حمله معرفی کرده و در مقابل نیز وبگاه رسمی قسد، سازمان اطلاعات ترکیه را متهم اصلی می‌داند.

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا