بین الملل

پرونده جدید رژیم صهیونیستی به اتهام ارتکاب جرائم آپارتاید

پرونده جدید رژیم صهیونیستی به اتهام ارتکاب جرائم آپارتاید

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، سازمان عفو بین‌الملل رژیم صهیونیستی را به ارتکاب جرائم آپارتاید (تبعیض نژادی) ضد فلسطینیان متهم کرد.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین»، این سازمان بین‌المللی تمام نهادهای اجتماعی و مقامات نظامی رژیم صهیونیستی را در جرائم تبعیض نژادی دخیل دانست.

سازمان عفو بین‌الملل در گزارش خود ضمن اشاره به گرفتاربودن کل رژیم در این پرونده، تاکید کرد که این نهادهای اجتماعی و مقامات نظامی تل‌آویو جرائم مذکور را در کل فلسطین و حتی ضد پناهندگان فلسطینی مرتکب شده‌اند.

این نهاد بین‌المللی اعلام کرد که گزارش جدیدی تحت عنوان «رژیم تبعیض نژادی ( آپارتاید) اسرائیل ضد فلسطینیان: رژیمی ظالم مبتنی بر سلطه و جنایت علیه بشریت» منتشر خواهد کرد.

سازمان عفو بین‌الملل درباره جزئیات مربوط به این گزارش گفت: «گزارش جدید شامل تحقیقات بیشتری شده و این پژوهش‌ها از دربرگیری و عمق بیشتری برخوردارند؛ تحقیقاتی که سازمان عفو بین‌الملل آن‌ها را تا امروز به اجرا درآورده است».

این سازمان در ادامه بیان می‌کند که در این گزارش بر موضوعاتی همچون مستندسازی مصادره زمین‌ها و  دارایی‌های فلسطینیان در یک طیف وسیع، قتل‌های جنایتکارانه، مهاجرت اجباری، محدودیت‌های شدید جابه‌جایی، محروم کردن مردم فلسطین از ملیت و حقوق شهروندی تمرکز کرده است.

سازمان عفو بین‌الملل تاکید می‌کند که که تمام موضوعات اشاره شده، اجزای این رژیم نژادی تبعیض‌آمیز تل‌آویو را تشکیل می‌دهد که طبق قوانین بین‌المللی جنایت علیه بشریت محسوب می‌شود.

این سازمان تصریح کرد: به عنوان یک نهاد حقوقی در نظر دارد تا این گزارش را به عنوان تلاش رژیم صهیونیستی برای ارتکاب جرائم تبعیض‌آمیز نژادی علیه فلسطینیان، علی‌رغم درخواست تل‌آویو مبنی بر نادیده‌گرفتن آن منتشر کند.

بیانیه‌ها و گزارش‌های نهاد عفو بین‌الملل در حالی منتشر می‌شود که سال گذشته نیز سازمان «هیومن رایتس واچ» نسبت به ارتکاب جرائم تبعیض نژادی رژیم صهونیستی ضد مردم فلسطین اذعان کرده بود.

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا