سمنان

متهم سایبری در سمنان دستگیر شد/ اختلافات مالی؛ دلیل انتشار تصاویر خصوصی

متهم سایبری در سمنان دستگیر شد/ اختلافات مالی؛ دلیل انتشار تصاویر خصوصی

محمدرضا فدائیان رئیس پلیس فتای استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار  فارس در سمنان از شناسایی متهم سایبری خبر داد که با استفاده از بستر شبکه اجتماعی واتس‌آپ اقدام به انتشار فیلم و تصاویر خصوص شاکی کرده و موجب هتک حیثیت وی شده بود.

وی در راستای کشف این پرونده گفت: در پی وصول یک فقره پرونده قضایی از دادسرا مبنی بر انتشار مطالب توهین‌آمیز علیه شاکی، پرونده قضایی تشکیل شد و رسیدگی در دستور کار قرار گرفت.

رئیس پلیس فتای استان سمنان افزود: با توجه به مستندات ارائه شده توسط شاکی و ادله جمع‌آوری‌شده مشخص شد که متهم در یک گروه واتس‌آپ و با هویت جعلی اقدام به انتشار فیلم از خانه شاکی کرده است که در آن عکس‌های خصوصی روی دیوار بود. 

فدائیان انگیزه این متهم سایبری را اختلافات مالی بیان کرد و گفت: با توجه به اظهارات شاکی و پی‌جویی تخصصی پرونده، متهم شناسایی شد.

وی ادامه داد: با هماهنگی مقام قضایی، از این متهم سایبری تحقیقات پلیسی صورت گرفت که وی منکر هرگونه انتصاب بزه به خود را داشت؛ در ادامه با ارائه مستندات و ادله دیجیتال غیرقابل انکار لب به اعتراف گشود و در اظهارات خود انگیزه خود را اختلافات مالی در خصوص یک ملک بیان کرد.

رئیس پلیس فتای استان سمنان بیان کرد: متأسفانه برخی کاربران با هر عنوانی اقدام به انتشار مطالب کذب و یا مطالب خصوصی سایر کاربران در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند و این بستر را محل بیان مشکلات و یا اختلافات خود کرده و سبب هتک حیثیت کاربران می‌شوند؛ این در حالی است که بر اساس قانون این اقدام جرم بوده و مجازات لازم برای آن تعیین شده است.

فدائیان با معرفی سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir از کاربران درخواست کرد از مطالب آموزشی این سایت استفاده کنند و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک و مجرمانه آن را از طریق لینک سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری، با پلیس در میان بگذارند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا