فارس

اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی، بستری برای عملی کردن گام دوم انقلاب

به گزارش یولن از ممسنی، یکی از رسالتهای تربیتی خانواده های مهدوی تربیت نسل مستعد و مهیا از نظر علمی و عملی برای یاوری و اجرای منویات امام زمان (ع) است.

 در این میان خانواده های نورانی به نور ولایت و امامت و نهاد هایی از جمله اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان و … عهده دار پرورش دادن یاوران جان بر کف برای حضرت و انقلاب اسلامی هستند که تربیت دینی آنان بر اساس، قرآن و عشق پیامبر و آل پیامبر (ص) می باشد.

تقویت باور های دینی دانش آموزان می تواند نسلی از منتظران واقعی، مستعد از نظر علمی و انقلابی بسازد که در آینده کشور هم بسیار موثر است.

اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، یکی از نهاد هایی است که بعد از انقلاب روی کار امده و در تربیت فرزندان ایرانی از نظر علمی و معنوی نقش دارد.

این اتحادیه از جمله سازمان‌ های عمومی غیردولتی است که پس از انقلاب ۱۳۵۷ ایران در کشورمان و به دستور سید  روح الله خمینی  تشکیل شد.

اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، در سراسر کشور روند ها و سالهای بسیار خوبی را سپری کرده است اما در شهرستان ممسنی این انجمن از سال پیش شروع به کار کرده است و نهادی نوپاست.

 

 

مسوول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شهرستان ممسنی در خصوص اهداف تشکیل این نهاد گفت: آشنا کردن دانش‌آموزان با فرهنگ متعالی اسلام و بالا بردن سطح آگاهی آنان نسبت به مبانی عقیدتی اسلام و انقلاب اسلامی و تزکیه روحی و وارستگی اخلاقی دانش آموزان و شکوفا ساختن استعدادهای خدادادی و تحقق کمالات انسانی از جمله اهداف تشکیل این اتحادیه است.

حجت الاسلام حسین محمدی ادامه داد: حفظ و تداوم دستاوردهای انقلاب اسلامی از طریق هر چه فعالتر کردن نیروهای دانش آموزان مسلمان و متعهد در صحنه‌های اجتماعی و انقلابی جامعه و مقابله هوشیارانه با توطئه‌های رنگارنگ دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی که برای انحراف فکری و مفاسد اخلاقی و اجتماعی در محیط‌های آموزشی صورت می‌گیرد نیز مهم است.

محمدی با توجه به انسجام دانش آموزان مسلمان و متعهد بیان داشت: با ایجاد و گسترش انجمن‌های اسلامی مدارس و همگامی با نظام آموزش و پرورش برای ایجاد فضای مساعد آموزشی و پرورشی در محیط مدارس و تشویق دانش‌آموزان مسلمان و متعهد به موفقیت در تحصیل علم و دروس مدرسه از اهداف این نهاد است.

مسوول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان ممسنی در خصوص نقش این نسل جوان در گام دوم انقلاب گفت: تشکل های دانش‌آموزی همچون اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی و دیگر تشکل های مرتبط با دانش آموزان خصوصاً دانش‌ آموزان مقاطع تحصیلی دوره اول و دوم متوسطه می توانند در عملیاتی کردن آنچه را که مدنظر مقام معظم رهبری در حوزه جوانان و نوجوان و دانش‌آموزان در این بیانیه است مؤثر واقع شوند.

وی ادامه داد: دانش آموزان به عنوان سربازان ولایت، بیانیه گام دوم انقلاب را به عنوان منشور تربیتی چراغ راه خود می بینند و با هدایت معلمان و مربیان خود در جهت تحقق اهداف آن گام می نهند.

محمدی در رابطه با برنامه های فرهنگی این اتحادیه با توجه به نقش دانش آموزان در گام دوم انقلاب گفت: توانمندسازی روانی و اجتماعی برنامه‌های فوق برنامه و تلاش برای روحیه نشاط و شادابی دانش آموزان و گسترش حوزه های مطالعات غیردرسی و آراسته شدن آنان به لباس تقوی و تهذیب و کشف حقایق دنیای پیرامونی و تلاش علمی از جمله اموری است که به نقش آفرینی های دانش آموزان به ویژه دبیرستانی ها در تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب کمک مؤثری می کند.

وی با توجه به علل نقش آفرینی اتحادیه در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب افزود: توسعه فکری دانش آموزان و همچنین خانواده های آنان، بازسازی عقیدتی و شاداب سازی امور پرورشی دانش آموزان  که می تواند به نقش آفرینی آنان در تحقق اهداف بیانیه گام دوم تأثیرپذیر باشد.

مسوول این نهاد غیر دولتی در رابطه موانعی که باید توسط مسئولین برطرف شود بیان داشت: تبیین بیانیه ارزشمند گام دوم انقلاب در بین نوجوانان و جوانان می بایست در دستور کار وزارت آموزش و پرورش و سازمان های تابعه به ویژه ادارات کل استان ها قرار گیرد.

وی ادامه داد: بخش اعظمی از جوانانی که رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بر آن تأکید دارند همین دانش آموزانی هستند که در آموزش و پرورش مشغول به تحصیلند لذا نباید از آنان به سادگی گذشت و بی تفاوت بود و وظیفه مدیران کل و شورای معاونان ادارات کل و نواحی، شهرستان ها و مناطق گوناگون کشور است، که در تمام جلسات خود، با دانش آموزان به تبیین این بیانیه ارزشمند در بین آنان و نوجوانان و جوانان بپردازند؛ زیرا این بیانیه مسیر راه را برای ما روشن نموده است.

مسوول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان نوراباد ممسنی در خصوص وظایف این نهاد گفت:
اتقاء سطح فکری و معنوی اعضای انجمن اسلامی، تلاش در جذب هرچه بیشتر دانش آموزان به مبانی مکتبی و اعتقادی، مبارزه سالم و هوشیارانه با توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی و مظاهر فساد اخلاقی در مدارس، برنامه ریزی برای حضور دانش آموزان متعهد در صحنه های اجتماعی و سیاسی متناسب با معیار های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، تلاش در جهت رشد علمی اعضای انجمن اسلامی، همفکری و همکاری با مسئولان وزارت آموزش و پرورش و مدیران مدارس به منظور نیل به اهداف مقدس نظام تعلیم و تربیت اسلامی، ایجاد ارتباط با کارشناسان و اندیشمندان و دستگاه های ذی ربط فرهنگی و تربیتی به مظور استفاده از نقطه نظرات و جلب همکاری های ایشان با این نهاد از جمله وظایف  انجمن های اسلامی دانش آموزان است.

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا