بین الملل

مذاکرات وین| اولیانوف: هنوز زمان استراحت نشده است

مذاکرات وین| اولیانوف: هنوز زمان استراحت نشده است

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در مذاکرات وین از دیدار با «انریکه مورا» هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام و نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین خبر داد.

این دیپلمات روس در توییتی نوشت: با آقای انریکه مورا هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا در گفت‌وگوهای وین و اعضای تیمش برای بررسی پیشرفت‌های حاصل شده و گفت‌وگو در مورد موضوعات باقی‌مانده‌ای که باید به آن‌ها به منظور نهایی کردن توافق در خصوص احیای برجام پرداخته شود، دیدار کردم. هنوز زمان مناسبی برای استراحت نیست.

مذاکرات وین| اولیانوف: هنوز زمان استراحت نشده است

اولیانوف پیش‌تر هم در توییتی نوشت «ما به تکمیل موفقیت‌آمیز مذاکرات درباره برجام نزدیک می‌شویم»؛ وی همچنین در مصاحبه با خبرگزاری «ایتارتاس» روسیه تصریح کرد که گفت‌وگوهای وین برای احیای برجام در مرحله پایانی خود قرار دارد و شانس دستیابی به توافق پیش از پایان ماه جاری میلادی بسیار زیاد است.

به گزارش فارس، دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران از روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه و بعد از تنفسی ۱۱ روزه برای مشورت هیأت‌ها با پایتخت‌هایشان با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) در پایتخت اتریش از سر گرفته شد و از آن زمان تاکنون در سطوح و فرمت‌های مختلف در حال برگزاری است.

در ساعات پایانی چهارشنبه شب ۲۷ بهمن ماه نیز «علی باقری» مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در وین در توئیتی نوشت: بعد از هفته‌ها مذاکرات فشرده، بیش از هر زمان به توافق نزدیک شده‌ایم، اما تا وقتی درباره همه‌ چیز توافق نشده باشد، درباره هیچ چیز توافق نشده است. واقع‌بینی، خودداری از زیاده‌خواهی و توجه به تجربه چهار سال گذشته لازمه تحقق این هدف است. زمان تصمیم‌گیری طرف‌های مذاکراتی ما فرارسیده است.

«حسین امیرعبداللهیان» رئیس دستگاه دیپلماسی هم در خصوص مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین اظهار داشت: اراده ما رسیدن به توافق خوب در کمترین زمان است، ولی این که چند روز و یا چند هفته طول بکشد، کاملا به رفتار و اراده آمریکا و توجه اروپا به اصول و قواعد مذاکره و حقوق مشروع ایران وابسته است. 

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا