سلامت

مشکلات تنفسی ناشی از بارندگی در خوزستان ۳۴۷ نفر را راهی مراکز درمانی کرد

مشکلات تنفسی ناشی از بارندگی در خوزستان ۳۴۷ نفر را راهی مراکز درمانی کرد

به گزارش روز شنبه خبرنگار یولن، حبیب حی بر در جمع خبرنگاران بیان کرد: در پی بارش‌های ۲ روز اخیر در خورستان، تعدادی از هم استانی‌ها به دلیل مشکلات تنفسی به مراکز درمانی مراجعه کردند.

وی گفت: در پی بارش‌های ۲ روز اخیر و تا ظهر دیروز جمعه، تعداد ۳۴۷ نفر به مراکز درمانی مراجعه که از این تعداد تنها پنج نفر بستری و بقیه با درمان سرپایی، مرخص شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز در ادامه به گروه‌های پرخطر در بارش‌ پاییزی اشاره کرد و افزود: به افراد گروه‌های پرخطر با سابقه ابتلای به آسم و آلرژی، افرادی که سابقه تنگی نفس به دنبال بارندگی‌ پاییزی در سال‌های قبل را دارند، مبتلایان به بیماری‌ مزمن داخلی (قلبی – عروقی، کلیوی و …) و کودکان، توصیه می‌شود غیر از موارد ضروری از منزل و یا محل کار خارج نشوند.

حی‌بر ادامه داد: هنگام بارش‌ پاییزی حداقل تا ۲۴ ساعت پس از قطع بارش از فعالیت ورزشی در هوای آزاد خودداری شود و افراد پرخطر در صورت نیاز به خروج از منزل، از ماسک مناسب استفاده کنند.

با گذشت ۶ سال از بروز بحران تنگی نفس هنگام نخستین بارش پاییزی در خوزستان به ویژه اهواز، اما دلیل وقوع آن هنوز محل مناقشه است. محققان دانشگاه علوم پزشکی اهواز، همچنان علت تنگی نفس‌ها را گرده‌های درخت غیربومی “کونوکارپوس” می‌دانند، اگر چه برخی اساتید دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید چمران اهواز نتایج مطالعات را هنوز نپذیرفته‌اند و گیاه کنوکارپوس را تبرئه کرده‌اند.

گفته می‌شود ۳۶۸ هزار اصله نهال کونوکارپوس در فضای سبز شهری اهواز وجود دارد که این رقم غیر از درختانی است که در فضای محصور و زیرپوشش شرکت‌هاست.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا