سیاسی

فرمان مهم رهبر انقلاب به دولت و مجلس درباره برنامه هفتم توسعه

فرمان مهم رهبر انقلاب به دولت و مجلس درباره برنامه هفتم توسعه

محسن زنگنه اظهار کرد: کمیسیون تلفیق از شب گذشته وارد بررسی ۱۲۱ ماده الحاقی برنامه هفتم توسعه، ارجاعی از صحن علنی شده است. براین اساس کلیه موادی که مغایر با اصل ۷۵ یعنی بار مالی اضافی به دولت دارد و یا شاکله برنامه را برهم می‌زند، مطرح نشده و حذف می‌شود؛ این مواد را معاونت قوانین تعیین کرده است.

وی توضیح داد: دولت مصوبات کمیسیون تلفیق تا اول شهریورماه را قبول دارد، از بعد از این تاریخ یکسری مواد الحاقی به گزارش تلفیق اضافه شده که دولت آنها را مغایر اصل ۷۴ و ۷۵ می‌داند؛ احتمالا بخش عمده‌ای‌ از این الحاقیه‌ها را کمیسیون تلفیق در جهت همراهی با دولت حذف می‌کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه همچنین تصریح کرد: مقام معظم رهبری توصیه‌ای به مجلس شورای اسلامی و دولت داشتند که اصول قانون اساسی به خصوص ۷۴ و ۷۵ در رسیدگی به برنامه هفتم مورد توجه قرار گیرد ما هم در جلساتی که با آقای رئیسی قبل از ورود مجلس شورای اسلامی به بررسی گزارش کمیسیون تلفیق داشتیم توافق کردیم که کمک کرده و این موارد الحاقی را که در جلسات بدون حضور نماینده سازمان برنامه بررسی شده است را مجددا مورد رسیدگی قرار دهیم.

افشاگری جنجالی یک نماینده علیه دولت رئیسی /فشار، لابی‌گری، تماس و پیامک را تعطیل کنید

زنگنه یادآور شد: همواره مقام معظم رهبری توصیه و تاکید بر رعایت قانون داشته است این بار هم ایشان دولت و مجلس شورای اسلامی را به رعایت اصول قانون اساسی از جمله اصول ۷۴ و ۷۵ توصیه کرده‌اند و این‌که کار با تعامل پیش رود.

وی مجددا اظهار کرد: مقام معظم رهبری تمامی سال‌ها بر رعایت قانون تاکید کرده‌اند پس این موضوع جدیدی نیست؛ این بار براساس گلایه دولت درباره برنامه هفتم توسعه، رهبری به مجلس شورای اسلامی و دولت برای رعایت اصول قانون اساسی در برنامه هفتم توصیه داشتند البته که ما گلایه دولت را جواب دادیم مبنی بر این‌که مقداری بزرگنمایی شده و زاویه نگاه دوستان متفاوت است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه بیان کرد: برهمین اساس کمیسیون تلفیق هر روز از نماز مغرب از ۱۰ تا ۱۱ شب در جلساتی به بررسی موارد الحاقی و موارد ارجاعی از صحن علنی پرداخته و آنهایی که مغایر با قانون است را حذف می‌کند.

۲۷۲۱۸

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا