بین الملل

معاون سابق وزارت دفاع ارمنستان: قره باغ هرگز بخشی از آذربایجان نخواهد شد

معاون سابق وزارت دفاع ارمنستان: قره باغ هرگز بخشی از آذربایجان نخواهد شد

 به گزارش  سرویس بین‌الملل یولن، یکی از اعضای حزب حاکم سابق جمهوریخواه ارمنستان و معاون سابق وزارت دفاع ارمنستان روز سه شنبه در یک نشست مطبوعاتی گفت، روند حل و فصل مسئله قره باغ پایان نیافته است.

 به نوشته خبرگزاری «نیوز آرمنیا» «آرتاک زاکاریان» یکی از اعضای حزب حاکم سابق جمهوریخواه ارمنستان و معاون سابق وزارت دفاع  این کشور گفت، جنگ ۴۴ روزه اخیر به این موضوع پایان نداده و آرتساخ (قره باغ کوهستانی) هرگز بخشی از جمهوری آذربایجان نخواهد شد.

وی افزود: «حتی امروز هم که به نظر می‌رسد در وضعیت ناامیدکننده‌ای قرار داریم، فرصتی برای یافتن راهی برای خروج وجود دارد. اما مقامات کنونی ارمنستان یا راه‌ها را نمی‌بینند یا نمی‌خواهند ببینند. اگرچه کاملاً ممکن است که  آنها آنقدر ضعیف و ترسیده اند که از دیدن فرصت‌ها هم هراس دارند.»

به گفته این نماینده اپوزیسیون ارمنستان، مقامات کنونی این کشور از انعکاس سیاست تهاجمی جمهوری آذربایجان، طرح موضوع اشغال ارمنستان توسط جمهوری آذربایجان و حتی از جشن گرفتن روز ارتش ارمنیتان هراس دارند. 

علی اف: ما ارمنستان فاشیستی را شکست دادیم و عدالت برقرار کردیم

وی ادامه داد: «نمایندگان باید درک کنند که دیر یا زود مسئولیت   کامل همه شکست‌ها را بر عهده خواهند گرفت. هرچه زودتر مسئولیت پذیری خود را درک کنند و قدرت را رها کنند، خارج کردن کشور از بحران و بازگرداندن نقش مستقل ارمنستان در فرآیندهای منطقه ای آسان تر خواهد بود.»

این در حالی است که رئیس جمهور جمهوری آذربایجان روز دوشنبه در مصاحبه‌ای گفت:«ما ارمنستان را به زانو درآوردیم و شکست دادیم .»

 «الهام علی اف» در گفت‌وگو با خبرگزاری «آذرتک» اظهار داشت: «ارمنستان در میدان جنگ شکست خورد. آنها ۱۰۰۰۰ نفر نظامی فراری داشتند. آنها کاملاً ذلیل شده‌اند. ببینید با چه کارهای زشتی می‌خواستند جلوی ما را بگیرند. اما مردم آذربایجان حتی مردمی که از آنجا از زیر آوار بیرون آمدند، مردم در حال خونریزی، کسانیکه عزیزان خود را از دست داده بودند می‌گفتند فقط باید جلو برویم، هیچکس و هیچ چیز نمی‌توانست جلوی ما را بگیرد، ما انتقام این مردم بیگناه، شهدای خود را در میدان جنگ گرفتیم. ما ارمنستان فاشیسم را شکست دادیم و عدالت را برقرار کردیم.»

باکو و ایروان سال گذشته بر سر منطقه قره باغ کوهستانی یک جنگ ۴۴ روزه را تجربه کردند و این جنگ با میانجیگری مسکو به توافق آتش بس ختم شد. به رغم آتش‌بس بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان، اختلافات و تنش‌های دو کشور بر سر موضوعاتی از قبیل تعیین مرز ، جاده و گذرگاه‌های ارتباطی حل نشده است.

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا