کرمان

افزایش ۱۸ درصدی کشفیات مواد مخدر در کرمان/ فعالیت ۸۰۰ کارگاه ضایعاتی فاقد مجوز

افزایش ۱۸ درصدی کشفیات مواد مخدر در کرمان/ فعالیت ۸۰۰ کارگاه ضایعاتی فاقد مجوز

 به گزارش یولن از کرمان، مهدی امینایی فرمانده انتظامی شهرستان کرمان ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص قدرت و تاثیر رسانه‌ها اظهار کرد: رسانه‌ها می‌توانند نقاط قوت یک جامعه را تحکیم ببخشند و سهم عمده‌ای در نقاط قوت ایفا کنند و هم می‌توانند خیلی از مسائل را تضعیف کنند.

وی با اشاره به اینکه امنیت خوبی امروزه در جامعه وجود دارد، گفت: اگر به کشورهای اطراف خودمان نگاه کنیم می‌بینم امنیت خوب و پایداری در کشور داریم که این مرهون همدلی مردم و مسؤولان است.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان افزود: وظیفه نیروی انتظامی حفظ امنیت است و همه سازمان‌هایی که در زمینه امنیت نقش دارند باید پای کار بیایند و وظیفه خود را انجام دهند.

امینایی تصریح کرد: شهرستان کرمان از نظر وسعت از بزرگترین شهرستان‌های کشور با و وسعت ۴۴ هزار متر مربع است.

وی عنوان کرد: در ۱۱ ماه سال جاری بر اساس نرم کشوری و استانی سرقت ما پایین‌تر است و ۴ درصد افزایش سرقت نسبت به سال قبل داریم و این در حالی‌ است که مشکلات اقتصادی جامعه بیشتر از سال قبل شده و توانسته‌ایم آن را کنترل کنیم.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان خاطرنشان کرد: در شهر کرمان از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۷۷ طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در زمینه‌های مختلف انجام شده است.

امینایی اضافه کرد: در شهر کرمان نزدیک به ۸۰۰ کارگاه ضایعاتی بدون هیچ مجوز کسبی ایجاد شده و هنوز بعد از چندین سال این کارگاه‌ها ساماندهی نشده‌اند تا در یک مکانی حضور داشته باشند که بشود به آنها نظارت کرد.

 وی در بخش دیگی از سخنان خود افزود: ما در دهه مقاومت روزانه بین ۵۰ تا ۶۰ هزار نفر مهمان داخلی و خارجی در گلزار شهدا کرمان داشتیم و این دهه بدون کوچکتری مشکل امنیتی برگزار شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان عنوان کرد: شهرستان کرمان نسبت به افزایش سرقت که اکنون کشور دارد ۵ درصد کاهش داشته است.

امینایی تصریح کرد: در ۱۱ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل تاکنون ۱۸ درصد افزایش کشفیات مواد مخدر،  افزایش ۱۳۳ درصدی انهدام باندهای قاچاق مواد مخدر، ۳۰ درصد افزایش انهدام و دستگیری باندهای سارقین بالای سه نفر، ۲۱ درصد افزایش دستگیری اراذل و اوباش انجام شده است.

وی بیان کرد: امسال ۸۰ درصد نزاع خیابانی، ۱۶ درصد قتل، ۱۹ درصد کاهش سرقت منزل و ۴۶ درصد آدم‌ربایی کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان یادآور شد: مشکل ما در شهر کرمان بحث معتادین متجاهر است و متاسفانه هنوز در این زمینه مشکل جدی داریم و تعدادشان در شهر کرمان زیاد هستند و سازمان‌هایی که در  ساماندهی این امر  مسؤولیت دارند اقدام خاصی در این زمینه انجام نداده‌اند و زیبنده شهر کرمان این وضعیت نیست.

امینایی ابراز کرد: ۶۱ درصد سرقت‌های شهرستان کرمان سرقت‌های خرد هستند که توسط معتادها انجام شده و در ۱۱ ماه سال جاری ۷۶ درصد سارقین دستگیر شده معتاد هستند.

وی تاکید کرد: در زمینه خرده فروشان مواد مخدر در ۱۱ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد دستگیری‌ها افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان ادامه داد: در  ۱۱ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه  سال قبل در زمینه سرقت مسلحانه و سرقت به عنف افزایش نداریم و برابر هستیم و به‌تازگی در شهر کرمان یک گروه چهار نفره زورگیر در خصوص تلفن همراه دستگیر شدند.

 انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب/س


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا