بین الملل

مقام ارشد اطلاعاتی مسکو: زلنسکی حاکمیت اوکراین را به لهستان تحویل داد

مقام ارشد اطلاعاتی مسکو: زلنسکی حاکمیت اوکراین را به لهستان تحویل داد

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، «سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین را متهم کرد که حاکمیت کشورش را به لهستان تحویل داده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری ریانووستی، رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه اعلام کرد: «به نظر می‌رسد زلنسکی با انتقال حاکمیت اوکراین به لهستان موافق است. کی‌یف به طور عمدی به دو گروه لهستانی-آمریکایی امکان دسترسی به اطلاعات با اهمیت ملی، از جمله اطلاعات در مورد مالیات دهندگان و در نتیجه، وضعیت مالی واقعی اوکراین را می‌دهد. در تجارت، چنین “معامله‌ای” می‌تواند به عنوان ادغام و تملک خوانده شود».

سرگئی ناریشکین ادامه داد: «دولت یک شرکت خصوصی نیست و در این مورد می‌بینیم که حکومت نظامی کی‌یف پیشاپیش با الحاق اوکراین به لهستان موافقت کرده و به طور داوطلبانه حاکمیت کشور را به آن تسلیم کرده است».

این مقالم ارشد اطلاعاتی روس همچنین خبر داد: «ورشو به شدت رژیم زلنسکی را تحت فشار قرار می‌دهد تا کنترل عملی بر مهمترین وظایف و نهادهای دولتی را به آن واگذار کند. با موافقت کی‌یف، لهستانی‌ها در حال حاضر به ویژه میزبان یک مرکز پردازش داده‌های پشتیبان خدمات مالیاتی دولتی اوکراین هستند».  

اتهام‌زنی تند این مقام ارشد اطلاعاتی روسیه به رئیس‌جمهور اوکراین در شرایطی مطرح شده که تنش‌ها بین مسکو و کی‌یف ادامه دارد.

پنجم اسفند ماه بود که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه به درخواست کمک جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک در منطقه شرقی دونباس اوکراین، دستور آغاز «عملیات نظامی ویژه در اوکراین» را صادر کرد. مسکو با تاکید بر اینکه به دنبال اشغال اراضی اوکراین نیست، هدف از این عملیات را نازی زدایی و خلع سلاح اوکراین اعلام کرد.

به دنبال آغاز بحران اوکراین، روابط آمریکا و کشورهای غربی با روسیه به شدت متشنج شد و در این میان روابط لهستان با روسیه هم به سردی گراییده است.

دولت لهستان که مرز مشترک با اوکراین دارد، به دنبال آغاز این بحران مواضع تندی علیه روسیه اتخاذ کرده‌اند و فشارهای مقام‌های ورشو به دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای اتخاذ مواضع سرسختانه‌تر علیه مسکو ادامه دارد.

انتهای پیام/ص


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا