کرمانشاه

شناسایی ۴۰ واحد صادراتی در کرمانشاه/ واردات خودرو از عراق درحال پیگیری است

کیوان کاشفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار یولن در کرمانشاه، اظهار داشت: رفع تعهدات ارزی طی چند سال اخیر بسیار از صادرکنندگان را با چالش جدی مواجه کرد و پیگیری‌های فراوانی برای تعدیل سیاست‌هایی که در این زمینه وجود داشت انجام دادیم.

وی با بیان اینکه ساز و کارهای بازگشت ارز به کشور باید بگونه‌ای تعریف شود که صادرکنندگان را دچار زیان و چالش نکند، افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته و بر اساس وعده‌های دولت، امیدواریم که شاهد گشایشی در سیاست‌های پیمان سپاری و قوانین و مقررات مربوط به آن باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه تصریح کرد: یکی دیگر از چالش‌های حوزه صادرات، عدم توازن صادرات و واردات به‌خصوص در زمینه تعاملات تجاری با عراق به عنوان شریک تجاری اصلی ایران است که می‌تواند آینده صادرات را به خطر بیندازد.

وی ادامه داد: ایجاد تعامل بین واردات و صادرات زمینه‌ساز افزایش قدرت چانه‌زنی ایران برای صادرات است و یکی از مهمترین مواردی که می‌توانیم درباره آن چانه‌زنی کنیم، برقراری حمل یکسره و رفع مشکلات ناشی از تخلیه و بارگیری در مرزها است.

عضو هیأت رئیسه اتاق ایران با بیان اینکه خودرو یکی از مهمترین کالاهایی است که می‌تواند از طریق عراق و از مرزهای کرمانشاه به ایران وارد شود، گفت: پیگیری زیادی برای واردات خودرو از عراق صورت گرفته و حتی رویه آن در گمرک استان هم برقرار شده است، اما به دلیل ممنوعیت فعلی واردات خودرو، امکان استفاده از این رویه وجود ندارد.

وی با اشاره به فراهم نبودن زیرساخت‌های مرزی مناسب در کرمانشاه، تاکید کرد: نامناسب بودن زیرساخت‌های مرزی درد چندین ساله کرمانشاه است که بهبود این زیرساخت‌ها با اعتبارات محدود استانی مقدور نخواهد بود و حتما نگاه ملی نیاز دارد.

کاشفی درخصوص افزایش صادرات غیرنفتی، خاطرنشان کرد: در استان کرمانشاه ۴۰ واحد شناسایی شده‌اند که می‌توانند صادراتی باشند، و اگر بخواهیم میزان صادرات را بالا ببریم نیازمند اقداماتی است که فعلا برنامه‌ای از آن نمی‌بینیم، اما می‌توانیم رشد دو برابری صادرات را به عنوان یک استراتژی برای آینده دنبال کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه بیان کرد: ایجاد کارخانجات صادراتی جدید برای افزایش صادرات ضروری است که البته با شرایط فعلی نرخ ارز کار بسیار دشواری است، لذا باید تلاش کنیم برای افزایش صادرات واحدهای تولیدی موجود را برای صادرات آماده کنیم.

وی راه‌اندازی مرکز شتاب‌دهی صادرات از سوی اتاق کرمانشاه را گامی در همین راستا اعلام کرد که قرار است به حدود ۴۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای ورود به بازارهای صادراتی کمک کند.

این فعال اقتصادی در ادامه اشاره‌ای هم به صادرات یک‌میلیارد و ۴۳۶ میلیون دلاری از مرزهای استان طی هفت ماهه امسال داشت و عنوان کرد: سال گذشته هم رقمی نزدیک به سه میلیارد دلار صادرات از کرمانشاه ثبت شد.

کاشفی در پایان با بیان اینکه از این صادرات سه میلیاردی دلاری حدود ۱.۵ تا ۱.۷ میلیارد دلار آن حاصل فعالیت تجار و تولیدکنندگان استان است و برای مابقی آن صرفا خدمات پایانه‌ای ارائه می‌دهیم، گفت: سهم تولیدات استان از این صادرات سه میلیارد دلاری بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون دلار است.

*دایرکتوری« بانک اطلاعات فعالین اقتصادی» در کرمانشاه رونمایی شد

وی از رونمایی دایرکتوری« بانک اطلاعات فعالین اقتصادی» در کرمانشاه خبر داد و گفت: برای اولین بار در کشور دایرکتوری اتاق بازرگانی به سه زبان یولنی، عربی و انگلیسی در کرمانشاه طراحی شده است.

کاشفی ادامه داد: در این دایرکتوری اطلاعات کاری و معرفی ۶۵۰ واحد تولیدی کرمانشاه برنامه ریزی شده که بزودی به هزار واحد خواهد رسید.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه مزیت این برنامه را، آشنایی فعالان اقتصادی دنیا با محصولات تولیدی در کرمانشاه دانست که حتی می‌تواند در بخش کشاورزی و گردشگری نیز موثر باشد.

انتهای پیام/پ


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا