بین الملل

دوره آموزش رزمی ناتو در «دانشکده جنگ باکو»

دوره آموزش رزمی ناتو در «دانشکده جنگ باکو»

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) یک دوره آموزش نظامی در شهر «باکو» پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار کرد.

خبرگزاری «ترند نیوز» روز شنبه به نقل از وزارت دفاع جمهوری آذربایجان گزارش کرد که  این  دوره آموزشی ناتو  در باکو و در «دانشکده جنگ» نیروهای مسلح توسط گروه آموزشی ناتو با هدایت ژنرال « برونسوم»  به عنوان بخشی از برنامه همکاری مشارکت وزارت دفاع  جمهوری آذربایجان با ناتو در سال ۲۰۲۲ برگزار شد.

در این دروه آموزشی که با مشارکت برخی نیروهای ارشد ارتش جمهوری آذربایجان برگزار شد به شرکت کنندگان گواهینامه اهدا شد. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان چندان به محتوای این دوره آموزش نظامی اشاره‌ای نکرده است.

دوره آموزش رزمی ناتو در «دانشکده جنگ باکو»

 

چندی قبل، معاون دبیر کل ناتو طی دیدار با «جیحون بایراموف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در بروکسل، از مشارکت و همکاری باکو با این ائتلاف نظامی غربی قدردانی کرد. این مقام ارشد ناتو و بایراموف در مورد موضوعات مرتبط با شراکت ناتو و جمهوری آذربایجان، چشم انداز توسعه این همکاری‌ها و همچنین مسائل منطقه‌ای تبادل نظر کردند.

جیحون بایراموف در این دیدار ضمن تحسین نتایج ناشی از مشارکت و همکاری جمهوری آذربایجان و ناتو در زمینه برخی از موضوعات، به مشارکت باکو در اقدامات ناتو در زمینه حمایت از صلح و امنیت بین‌المللی اشاره کرد.

باکو همکاری تنگاتنگ نظامی به ناتو دارد به طوری که وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از مشارکت نیروی دریایی این کشور در رزمایش ناتو در شرق مدیترانه خبر داد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که شماری از پرسنل نیروی دریایی این کشور در عملیات ناتو در قالب رزمایش دریایی چند ملیتی مدیترانه شرقی ۲۰۲۱ در ترکیه  شرکت کردند. در این رزمایش، وظایف نزدیک شدن سریع قایق نظامی به کشتی تحت تصرف گروه‌های تروریستی، آزاد سازی آن  و همچنین تخلیه امن خدمه به صورت کاملا حرفه‌ای تمرین شد.

هدف از برگزاری این رزمایش بررسی آمادگی رزمی، فعالیت و تجهیزات یگان‌های حاضر در این رزمایش مطابق  با معیارهای ناتو اعلام شد.

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا