بین الملل

نبیه بری: لبنان و کشورهای عربی با حمایت کویت، گفت‌وگو را آغاز کنند

نبیه بری: لبنان و کشورهای عربی با حمایت کویت، گفت‌وگو را آغاز کنند

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان، امروز (جمعه) بیروت و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را با حمایت دولت کویت، به گفت‌وگو دعوت کرد.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «الجدید» بری ضمن درخواست بازگشت سوریه به جمع اتحادیه عرب، بر ضرورت مشارکت دمشق در نشست آتی اتحادیه پارلمان‌های عربی تاکید کرد.

وی در ادامه با خودداری از صحبت درخصوص گزارش کمیته سیاسی اتحادیه پارلمان‌های عربی و ضمن انتقاد از عدم وجود «همبستگی عربی» در این نهاد، خواستار بازگشت فوری سوریه به اتحادیه عرب شد.

رئیس پارلمان لبنان با دعوت از بیروت و پایتخت‌های عربی حوزه خلیج‌فارس برای آغاز گفت‌وگوها با حمایت دولت کویت، منتقدانه این سوال را مطرح کرد: «چرا به‌گونه‌ای صحبت می‌شود که انگار قرار است سوریه تا ابد خارج از اتحادیه عرب بماند؟»

بری پیش از این نیز خواستار عادی شدن روابط کشورهای عربی با سوریه شده بود. وی اخیراً در دیداری که با «علی حجازی» دبیر قطری «حزب بعث سوسیالیست عرب» در لبنان داشت، بر لزوم دعوت از دمشق برای شرکت در نشست اتحادیه پارلمان‌های عربی تاکید کرده بود. 

این در حالی است که «احمد ابو الغیظ» دبیرکل اتحادیه عرب در نشست وزرای خارجه کشورهای عربی اذعان کرده بود که وزرای حاضر در آن نشست، مشارکت سوریه در نشست آتی اتحادیه و بازگرداندن عضویت به دمشق را امکان‌پذیر نمی‌بینند.

انتهای پیام/خ


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا