بین الملل

نخست‌وزیر ژاپن: بایدن از کرسی گرفتن ژاپن در شورای امنیت حمایت می‌کند

نخست‌وزیر ژاپن: بایدن از کرسی گرفتن ژاپن در شورای امنیت حمایت می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، «فومیو کیشیدا» نخست‌وزیر ژاپن امروز (دوشنبه) آمادگی کشورش برای افزایش هزینه‌های دفاعی را اعلام کرد.

کیشیدا طی نشست خبری مشترک با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا که به توکیو سفر کرده، گفت: «بایدن به من گفت که از کرسی گرفتن ژاپن در شورای امنیت سازمان ملل حمایت می‌کند».

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی درباره گفتگوهایش با رئیس‌جمهور آمریکا توضیح داد: «بایدن بر تعهد خود به دفاع از ژاپن و اینکه بازدارندگی متقابل ادامه خواهد داشت، تاکید کرد».

نخست‌وزیر ژاپن اضافه کرد: «ما بر لزوم تقویت اتحاد ژاپن و آمریکا در زمینه بازدارندگی تاکید می‌کنیم. ما با تلاش برای تغییر وضعیت موجود در دریای چین با توسل به زور مخالفیم».

بر این اساس، کیشیدا درباره جنگ اوکراین نیز اظهار داشت: «ما با بحرانی ناشی از تهاجم روسیه به اوکراین روبرو هستیم که نظم و قواعد جامعه بین‌المللی را تهدید می‌کند. ما باید با تجاوز روسیه به اوکراین که قواعد بازی را تغییر می‌دهد مقابله کنیم و متعهد هستیم که در گروه ۷ با قدرت پاسخ دهیم».

در حالی که مردم ژاپن به حضور گسترده نظامیان آمریکایی در کشور خود اعتراض دارند اما نخست‌وزیر ژاپن در این نشست خبری اعلام کرد که حضور نیروهای آمریکایی در کشورش افزایش خواهد یافت.

به نوشته رویترز، وی در این‌باره توضیح داد: «ما توافق کردیم که همکاری نظامی بین ژاپن و ایالات متحده را افزایش دهیم. ما بر لزوم تقویت مشارکت بین توکیو و واشنگتن برای افزایش توان دفاعی ژاپن تاکید کردیم. بایدن از طرح ما برای تقویت توان دفاعی ژاپن و افزایش بودجه اختصاص داده شده به آن حمایت می‌کند».

کیشیدا درباره تنش‌های اخیر بر سر مسئله تایوان در شرق آسیا نیز گفت: «ما موضع واحدی در مورد تایوان داریم و از ثبات در آنجا حمایت می‌کنیم. ما بر رزمایش‌های نظامی چین نظارت خواهیم کرد».

وی همچنین افزود: «دیدگاه‌های خود را در مورد چالش‌های پیش روی جامعه بین‌المللی به بایدن ارائه کردم و بر نیاز به اصلاح سیستم سازمان ملل تاکید داشتم. ما از بمب هسته‌ای آسیب دیدیم و بر ضرورت دستیابی به صلح و جلوگیری از گسترش سلاح‌های هسته‌ای تاکید می‌کنیم».

در حال تکمیل…


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا