بین الملل

هشدار قطر درباره ساخت ۴ هزار واحد صهیونیست‌نشین

هشدار قطر درباره ساخت ۴ هزار واحد صهیونیست‌نشین

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای ضمن هشدار درباره احداث حدود چهار هزار واحد صهیونیست‌نشین جدید در کرانه باختری، آن را نقض آشکار قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی دانست.

وزارت خارجه قطر در این بیانیه که در وب سایت آن قرار گرفت، جامعه جهانی را به اقدام فوری برای ممانعت رژیم اشغالگر از تصویب این طرح و ملزم کردن آن به توقف سیاست‌های شهرک‌سازی در اراضی فلسطینی فراخواند.

در این بیانیه آمده است که این طرح شهرک‌سازی تهدیدی خطرناک برای تلاش‌های بین‌المللی جهت اجرای راه‌حل دو دولت و مانعی بر سر راه ازسرگیری روند مسالمت‌آمیز بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی و طرح صلح عربی است.

وزارت خارجه قطر همچنین بر موضع ثابت این کشور در حمایت از آرمان فلسطین و حقوق مشروع ملت آن و نیز تشکیل کشور مستقل در مرزهای سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی تأکید کرد.

سازمان عمران رژیم موقت صهیونیستی در کرانه باختری، بعدازظهر روز جمعه(دیروز) اعلام کرد که کمیته فرعی شهرک‌سازیِ وابسته به شورای عالی برنامه‌ریزی تل‌آویو، روز پنجشنبه، با هدف تصویب یک طرح شهرک‌سازی جدید جلسه‌ای تشکیل خواهد داد.

در طرح جدید قرار است ۳۹۸۸ واحد صهیونیست‌نشین جدید تصویب شود. این پروژه همزمان با گزارش رسانه‌ها درباره سفر احتمالی «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به اراضی اشغالی و تلاش تل‌آویو برای برگزاری نشستی با سران کشورهای عربی مطرح شده است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا