بین الملل

هشدار ناتو نسبت به تشدید تنش در اوکراین در روزهای آتی

هشدار ناتو نسبت به تشدید تنش در اوکراین در روزهای آتی

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، دبیرکل ناتو روز شنبه نسبت به تشدید بیشتر اوضاع در اوکراین در هفته‌های آینده هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری «نیوز آرمنیا» «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو  در مصاحبه با روزنامه آلمانی «ولت آم زونتاگ»  با هشدار نسبت به تشدید تنش در اوکراین در روزها و هفته‌های آتی گفت: «استفاده از سلاح‌های اتمی به این واقعیت منجر می‌شود که از طرفین درگیر نبرد بازنده شوند و جنگ اتمی کسی را پیروز نمی‌کند.»

وی خاطرنشان کرد که ناتو هیچ داده ای در اختیار ندارد که نشان دهد که زرادخانه اتمی روسیه به سطح بالاتری از آمادگی رسیده است. استولتنبرگ در این گفت‌وگو از تداوم ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین سخن گفت.

روسیه از ۵ اسفند گذشته (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرده است.

روسیه همچنین اعلام کرده که اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای حل مناقشه‌های موجود میان جدایی‌خواهان و کی‌یف حاصل شده بود عمل نکرده است.

یک مقام ارشد پنتاگون اخیرا از شروع آموزش نظامیان اوکراینی جهت استفاده از توپخانه‌های پیشرفته «هویتزر» خبر داد. یک مقام ارشد پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) گفت، ارتش ایالات متحده آموزش شمارکمی از نیروهای اوکراینی را برای استفاده از توپخانه هویتزر آغاز کرده است.

آمریکا و ناتو در نبرد بین روسیه با اوکراین به شدت از این کشور حمایت تسلیحاتی به عمل آوردند و حتی رئیس جمهور آمریکا در روزهای گذشته برای اطمینان از ارسال موشک «جاولین» به اوکراین از شرکت «لاکهید مارتین» بازدید کرد.

انتهای پیام/.


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا