سلامت

همکاری بیمه سلامت با مطب های مامایی در کردستانی وارد مرحله اجرایی شد

همکاری بیمه سلامت با مطب های مامایی در کردستانی وارد مرحله اجرایی شد

انور اسماعیلی روز پنجشنبه در گفت و گو با یولن اظهار داشت: با اجرایی شدن این طرح تمام ماماهایی که مطب فعال و دارای پروانه معتبر دارند، می تواند برای عقد قراداد با بیمه سلامت استان اقدام کنند.

وی با بیان اینکه طرح در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت انجام می شود، افزود: ماماهای واجد شرایط می توانند به سامانه بیمه سلامت ایرانیان و یا ادارات بیمه سلامت در استان و شهر محل سکونت خود مراجعه کرده  و اقدامات لازم را برای این همکاری انجام دهند.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان اضافه کرد: پس از انجام مراحل ثبت نام و بررسی مدارک توسط کارشناسان اداره کل، در صورت کامل بودن مدارک و تایید مطب توسط کارشناسان، قرارداد همکاری منعقد شده و ماماها می توانند به بیمه شدگان خدمات ارائه دهند.

به گفته وی براساس این قرارداد بیمارانی که به مطب‌های مامایی زیرپوشش این بیمه مراجعه می کنند در دریافت خدمات از جمله مراجعه به داروخانه، آزمایشگاه و غیره از بیمه سلامت استفاده خواهند کرد.

اسماعیلی با بیان اینکه تاکنون با ۱۰ مطب مامایی در استان قرارداد منعقد شده است، یادآور شد: بر این اساس ۷۰ درصد هزینه‌های درمانی این بیماران توسط بیمه سلامت و ۳۰ درصد نیز توسط خود فرد پرداخت خواهد شد.

وی تاکید کرد: همچنین افرادی که از سال ۱۴۰۰ برای درمان نازایی به مراکز خدمات ناباروری مراجعه کرده اند می توانند با مراجعه به بیمه سلامت مابه التفاوت تعرفه آزاد و دولتی خود را دریافت کنند.

در استان کردستان بیش از یک میلیون و ۵۰ هزار نفر زیرپوشش بیمه سلامت هستند که بیشترین تعداد آنان با ۶۰۰ هزار نفر در روستاها ساکن هستند.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا