سمنان

مجمع خیران میراث فرهنگی استان سمنان تشکیل شود

مجمع خیران میراث فرهنگی استان سمنان تشکیل شود

به گزارش یولن از سمنان، امیر کرم‌زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان صبح امروز در بازدید از بافت تاریخی سمنان و دیدار با مؤثران و فعالان گردشگری و کسبه بازار تاریخی سمنان، پیشنهاد راه‌اندازی مجمع خیران میراث فرهنگی استان را ارائه کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با بیان اینکه صرفاً با اعتبارات دولتی نمی‌توان نسبت به مرمت و حفاظت از آثار تاریخی اقدام کرد، گفت: انجمن‌های مردم‌نهاد، دوستداران میراث فرهنگی و فعالان گردشگری مردمی می‌توانند در این زمینه نقش مؤثری داشته باشند.

وی در بازدید از خانه‌های تاریخی مرمت‌شده در سمنان، اجرای ضوابط احیای بناهای تاریخی را یادآور شد و افزود: دولت برای بناهای تاریخی که مرمت و احیا می‌شوند، حمایت‌های در نظر گرفته است و از جمله این حمایت‌ها، پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت تا ۷۰ درصد هزینه‌ها، معافیت این خانه‌ها از عوارض شهرداری به‌ویژه تأمین پارکینگ است.

کرم‌زاده با تأکید بر اینکه حمایت از تأسیسات گردشگری زمینه‌ساز رشد سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی در این بخش خواهد شد، ادامه داد: هزینه خدمات خانه‌های تاریخی مرمت‌شده نیز باید استانداردسازی شده و به‌روز باشد.

وی یکی از راه‌های معرفی هر چه بیشتر خانه‌های تاریخی احیاشده را برگزاری رویدادهای فرهنگی و گردشگری عنوان کرد و گفت: رویداد محوری می‌تواند نقش مؤثری در استقبال هر چه بیشتر گردشگران از خانه‌های تاریخی داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان تأکید کرد: ما در کنار سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هستیم و از فعالان این عرصه حمایت می‌کنیم.

نخستین سفر شهرستانی مدیرکل و معاونان اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان سمنان، اصحاب رسانه و فعالان گردشگری با ادای احترام به مقام شامخ شهدا، بازدید از امامزاده یحیی (ع) سمنان، عمارت تاریخی ترنج، هتل سنتی اسفنجان، بافت تاریخی، بازار و موزه گرمابه پهنه سمنان، مساجد جامع و امام سمنان، هتل گوت که مال و مجتمع گردشگری ققنوس همراه بود.

انتهای پیام/۷۴۰۰۲/ن/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا