بین الملل

واشنگتن: آمریکا و متحدان تقریبا هر روز به اوکراین سلاح می‌فرستند

واشنگتن: آمریکا و متحدان تقریبا هر روز به اوکراین سلاح می‌فرستند

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، «ران کلین» رئیس کارکنان کاخ سفید روز یکشنبه گفت که آمریکا همچنان به فراهم کردم کمک‌های نظامی و اقتصادی کامل به اوکراین در جنگ خود در برابر روسیه پایبند است.

وی که با ای‌بی‌سی نیوز مصاحبه می‌کرد، گفت که آمریکا و متحدانش تقریبا هر روز به ارسال سلاح به اوکراین می‌پردازند.

این مقام آمریکایی اضافه کرد که نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در حال باز استقرار نیروهای این کشور در شرق اوکراین است.

وی در ادامه گفت که تصمیم گیری درباره بخش‌های شرقی اوکراین بر عهده «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین است اما از دیدگاه آمریکا، آینده نظامی این حمله باید به عقب رانده شود.

رئیس کارکنان کاخ سفید درباره اشغال احتمالی بخش شرقی اوکراین توسط روسیه گفت: «من به شما همان چیزی را خواهم گفت که زلنسکی گفت، این برای وی غیر قابل قبول بوده و ما قصد داریم با کمک‌های نظامی، انسانی و اقتصادی به اوکراین کمک کنیم».

از سوی دیگر، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا نیز عصر یکشنبه به وقت تهران در گفت‌وگو با شبکه خبری آمریکایی گفت، به زودی هر تانک روسی در اوکراین با بیش از ۱۰ سامانه ضد تانک مواجه می‌شود.

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گفت، به زودی بیش از ۱۰ سیستم ضد تانک برای هر تانک روسی در اوکراین وجود خواهد داشت. وی در ادامه بدون ارائه مستنداتی مدعی جنایات جنگی نیروهای روسیه در اوکراین شد. بلینکن گفت که ایالات متحده  به مستند سازی جنایات روسیه در اوکراین کمک خواهد کرد.

وزیر خارجه یالات متحده از تایید گزارش سی‌ان‌ان و دیگر رسانه‌ها مبنی بر کمک آمریکا به تسهیل انتقال تانک‌های دوران شوروی به اوکراین که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین به دنبال آن بود، خودداری کرد.

بلینکن البته تصریح کرد که ایالات متحده و کشورهای ناتو به اوکراین کمک می‌کنند تا تسلیحات مورد نیاز خود را دریافت کند و به زودی به ازای هر تانک روسی که در خاک اوکراین باشد، ۱۰ سامانه تسلیحاتی ضد تانک در این کشور وجود خواهد داشت.

انتهای پیام/.


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا