بین الملل

مقام قزاق: نتایج همه پرسی نشان از تعامل دولت و مردم برای آینده قزاقستان است

مقام قزاق: نتایج همه پرسی نشان از تعامل دولت و مردم برای آینده قزاقستان است

به گزارش خبرنگار خبرگزرای فارس در دوشنبه، «یرلان کارین» دبیر دولتی قزاقستان در سخنانی به  وجود درک مشترکی بین دولت و جامعه در مورد توسعه این کشور، اشاره کرد.

وی با بیان اینکه همه‌پرسی اصلاح قانون اساسی در قزاقستان برگزار شد، گفت: مشارکت بالا و سطح بالای حمایت از اصلاحات قانون اساسی بیانگر دستیابی به سطح جدید اتحاد عمومی است.

کارین همچنین گفت: نتایج همه‌پرسی قانون اساسی نشان دهنده درک مشترک مقامات و جامعه در مورد چشم‌انداز توسعه بیشتر قزاقستان است.

وی افزود: این همه حاکی از گسترش واقعی حمایت عمومی از روند اصلاحات رئیس جمهور قزاقستان است.

بر اساس داده‌های اولیه کمیسیون مرکزی همه‌پرسی قزاقستان، تعداد کلی افراد واجد رای در این کشور ۱۱ میلیون و ۷۳۴ هزار و ۶۴۲ نفر بوده که در همه‌پرسی روز گذشته ۶۸.۰۶ درصد از آنها شرکت کردند. از این میان ۷۷.۱۸ درصد به حمایت از اصلاح قانون اساسی در این کشور رای دادند.

اصلاح قانون اساسی در قزاقستان منجر به گذار از شکل حکومتی ریاست جمهوری به نظام ریاست جمهوری با پارلمان قوی و دولت پاسخگو خواهد شد.

همچنین اختیارات رئیس جمهور در تشکیل مجلس سنا و انتصاب مقامات محلی کاهش خواهد یافت. علاوه بر این عضویت رئیس جمهور در احزاب سیاسی در اجرای این مسئولیت ممنوع شده و بستگان نزدیک وی از حق اشغال سمت‌های رسمی در نهادهای دولتی و شبه دولتی محروم می‌شوند.

نتایج نهایی همه پرسی اصلاح قانون اساسی در قزاقستان بعدا منتشر می‌شود.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا