بوشهر

بوشهر در آستانه یک جهش اقتصادی بزرگ/ احداث ۲ مجتمع فولاد در استان کلید می‌خورد

به گزارش یولن از بوشهر، احمد محمدی زاده پیش از ظهر امروز در نشست بررسی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری بوشهر با مدیران گروه بهمن اظهار داشت: با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌های لازم برای جهش اقتصادی در بوشهر، باید در این زمینه هوشمندانه عمل کرده و از ظرفیت‌های موجود نهایت بهره را برای توسعه اشتغال و تولید در استان ببریم. 

استاندار بوشهر بیان کرد: وجود ۳۰ واحد پالایشگاهی و تولید ۷۰ درصد گاز کشور بخشی از ظرفیت‌های استان بوشهر در عرصه نفت، گاز و پتروشیمی است. 

وی ادامه داد: همچنین در استان بوشهر ۴۲ واحد پتروشیمی داریم که ۲۴ واحد آن در حال تولید و ۱۸ واحد آن در حال توسعه هستند. 

محمدی زاده به دیگر ظرفیت‌های تولید و اشتغال در استان بوشهر اشاره کرد و گفت: تولید ۵۰ درصد خرما و بیش از ۵۰ درصد میگوی کشور از ظرفیت‌های بخش کشاورزی استان بوشهر است که این استان را در عرصه کشاورزی و تجارت محصولات کشاورزی زبانزد کرده است. 

استاندار بوشهر ادامه داد: استان بوشهر با وجود بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز آبی و سواحل بکر، بستر لازم برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری را هم داراست. 

وی با بیان اینکه از سرمایه‌گذاری گروه بهمن در بخش محصولات پتروشیمی در استان بوشهر استقبال می‌کنیم، تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر با ۳۹۰۰ هکتار وسعت و ۱۳ کیلومتر مرز آبی با خلیج فارس، موقعیت بسیار ایده آل برای سرمایه‌گذاری در عرصه محصولات پایین دست پتروشیمی است. 

محمدی زاده از توافق ایجاد ۲ مجتمع فولاد در استان بوشهر خبر داد و گفت: یکی از این مجتمع‌ها با سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومانی در بوشهر احداث خواهد شد و مجتمع فولاد دیگر هم با ۸۰ هکتار وسعت و ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بین ایران و چین حداکثر تا یکماه آینده در بندر گناوه عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

حمید کشاورز مالک گروه بهمن و مدیر پتروپالایش بهمن نیز در این نشست گفت: پروژه مد نظر ما برای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه شمال استان بوشهر، پروژه تولید PVC است و در این زمینه مطالعاتی انجام شده و استان بوشهر را مستعد اجرای این طرح می‌دانیم.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا