بین الملل

شمخانی: انسجام لازم در آمریکا برای اتخاذ تصمیمات سیاسی در وین وجود ندارد

شمخانی: انسجام لازم در آمریکا برای اتخاذ تصمیمات سیاسی در وین وجود ندارد

به گزارش گروه سیاست خارجی یولن، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز (چهارشنبه) در توئیتی نوشت: صداهایی که از هیأت حاکمه آمریکا شنیده می‌شود نشان می‌دهد که انسجام لازم در این کشور برای اتخاذ تصمیمات سیاسی در مسیر پیشبرد مذاکرات وین وجود ندارد.

وی تصریح کرد: دولت آمریکا نمی‌تواند هزینه اختلافات داخلی خود را با تضییع حقوق قانونی ملت ایران پرداخت کند.

شمخانی: انسجام لازم در آمریکا برای اتخاذ تصمیمات سیاسی در وین وجود ندارد

 

لازم به ذکر است در حالی که ادامه دور هشتم مذاکرات در وین در حال برگزاری است، گروهی متشکل از ۳۳ سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در نامه‌ای خطاب به بایدن تهدید کردند در صورتی که به کنگره اجازه ندهد شرایط توافق با ایران را بررسی و درباره آن رای دهد، برای ممانعت از اجرای آن از هیچ تلاشی فروگذار نکنند. (اینجا بخوانید)

 علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی دیروز (سه شنبه) و همزمان با ادامه دور هشتم مذاکرات در وین بین ایران و ۱+۴ برای رفع تحریم‌ها در توئیتی نوشت: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اقتصادی و تکنولوژیک کشور دارای ساختار یکپارچه است و رفع تحریم‌ها با هر شناسه‌ای باید برای همه بخش‌ها ماهیت یکسان داشته باشد. تجربه قبلی ثابت کرد که بدون رفع جامع و موثر تحریم‌ها، انتفاع اقتصادی پایدار از ⁧‫برجام‬⁩ بیشتر شبیه یک سراب است.

به گزارش فارس، دبیر شورای عالی امنیت ملی همچنین در توئیتی دیگر اعلام کرد: بدون خروج واشنگتن از توهمات کنونی، مسیر ⁧‫مذاکرات وین هموار نمی‌شود.

گفتنی است ادامه دور هشتم مذاکرات وین برای رفع تحریم‌های آمریکا با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) از دیروز (سه‌شنبه) ۱۹ بهمن ماه در شهر وین از سر گرفته شد.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا