بین الملل

لبنان| نماینده حزب رقیب حزب‌الله با اسلحه کمری به جلسه پارلمان رفت

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، شبکه «الجدید» لبنان اعلام کرد، «پییِر بوعاصی»(Pierre BouAssi) نماینده فراکسیون «الجمهوریه القویه» متعلق به حزب «القوات اللبنانیه» در جلسه دیروز (سه‌شنبه) پارلمان کُلت به همراه خود داشته است.

بر  اساس این گزارش، در آستانه پایان جلسه پارلمان ، نیروهای امنیتی پارلمان لبنان این کلت را به کمر بوعاصی می‌بینند و هنگام خروج وی از جلسه تفتیش انجام می‌دهند و از این نماینده می‌خواهند اسلحه را به محافظ خود تحویل دهد.

در ادامه این گزارش آمده، لحظه خروج بوعاصی همزمان با خروج «نبیه بری» رئیس پارلمان بوده و بری نیز در جریان این موضوع قرار گرفته است.

«فیصل کرامی» دیگر نماینده لبنانی در همین خصوص در توییتر خود نوشت، به نظر می‌رسد نماینده حزب القوات میان شورای جنگ و پارلمان دچار اشتباه شده (پارلمان را با میدان جنگ اشتباه گرفته) و با اسلحه جنگی در پارلمان حاضر شده است.

 

هواداران حزب‌الله و جنبش امل پنجشنبه گذشته در اعتراض به عملکرد بد طارق بیطار بازپرس پرونده انفجار بندر بیروت به خیابان‌ها آمده‌ بودند و به شکل مسالمت‌آمیز تجمع خود را شکل دادند که به یکباره با تیراندازی افراد ناشناس از بالای پشت بام‌ها مواجه شدند. نیروهای امنیتی لبنان تاکنون ۱۹ نفر را در رابطه با این حادثه دستگیر کرده‌اند، ۱۷ تن از آن‌ها لبنانی و دو تن دیگر از اتباع سوریه هستند. این تیراندازی‌ها، هفت کشته و شصت مجروح در پی داشت.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی هفته جاری با تأکید بر اینکه برنامه حزب القوات اللبنانیه به رهبری سمیر جعجع، ایجاد جنگ داخلی در لبنان است، تأکید کرد، القوات با داعش و النصره در سوریه متحد شد و این حزب بزرگترین تهدید علیه مسیحیان لبنان است.

در همین ارتباط، یک روزنامه لبنانی نوشت، شخصیتی نزدیک به سفارت سعودی با رئیس حزب سوسیالیت ترقی‌خواه لبنان دیدار کرده و به وی پیشنهاد تشکیل جبهه علیه حزب‌الله را داده اما او نپذیرفته است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا