بین الملل

تأکید بشار اسد بر استمرار رایزنی‌ها با ایران درباره تحولات منطقه

تأکید بشار اسد بر استمرار رایزنی‌ها با ایران درباره تحولات منطقه

به گزارش گروه سیاست خارجی یولن، علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی در  ادامه مذاکراتش در دمشق امروز (سه‌شنبه) دهم اسفند ماه با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد. 

در این دیدار آخرین تحولات سوریه و روابط دوجانبه، مذاکرات وین، بحران اوکراین ، استمرار روند آستانه و گفت‌وگوهای کمیته قانون اساسی سوریه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

خاجی با توجه به اوضاع میدانی و گشایش در روابط دولت سوریه با سایر کشورها، خاطرنشان کرد: سیاست انزوای سوریه که توسط کشورهای غربی دنبال می‌شود، با شکست مواجه شده است.  
وی اضافه کرد: موضوع برگزاری نشست وزرای خارجه و همچنین نشست سران کشورهای ضامن روند آستانه در تهران در دستورکار قرار داشته و در حال پیگیری است.    

در ادامه، آخرین تحولات اوکراین مورد بررسی قرار گرفت و درباره نقش آمریکا و ناتو در ایجاد بحران و پیامدهای منطقه‌ای و بین المللی آن رایزنی و گفت‌وگو شد.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیز در این دیدار با اشاره به تحولات سریع منطقه و جهان و همچنین روابط راهبردی بین ایران و سوریه، بر ضرورت استمرار رایزنی‌ها بین دو کشور به ویژه در نقاط عطف تحولات منطقه، تأکید کرد. 

وی همچنین، حمایت دولت سوریه از استمرار روند سیاسی و گفت‌وگوهای ملی سوریه در قالب روند (فرمت) آستانه و کمیته قانون اساسی را مورد تأکید قرار داد.

به گزارش فارس، خاجی دیروز نیز با «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه نیز دیدار و گفت‌وگو کرده بود. (اینجا بخوانید)

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا