فارس

اجرای طرح آماده‌سازی شغلی در جهت توانمندسازی زنان سرپرست خانوار

به گزارش یولن از شیراز، معصومه فروتن در نشست خبری که امروز به صورت مجازی برگزار شد، در پاسخ به خبرنگار فارس با اشاره طرح آماده سازی شغلی زنان سرپرست خانوار اظهار داشت: با توجه به توانمندی و نوع فعالیت بانوان، طرحی با همکاری اداره کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان تهیه شده و در حال اجرا است.

وی ادامه داد: در زمینه اشتغالزایی زنان روستایی نیز، آنها با همت خودشان آموزشهایی می‌بینند و با کمک یک تسهیلگر، صندوق خوداشتغالی راه اندازی می کنند بنابراین این طرح در قالب اشتغال خانگی کوچک در روستاها و صندوق های خودیاری اداره می شود.

 فروتن بیان کرد: امور توانمندی زنان  خانواده مربوط به زنان بی سرپرست یا بدسرپرست و مطلقه است، البته در این دفتر رسیدگی به امور دانشجویان، دانش آموزان، مسکن، درمان و اشتغال زنان تحت پوشش نیز در دستور کار قرار دارد.

این مسئول با اشاره به استقرار خانه امن برای زنان در معرض آسیب، گفت: حفظ بنیان خانواده، اساس کار بهزیستی است، در عین حال با هدف کمک به افراد آسیب دیده، یک خانه امن در فارس ایجاد شده است اما هویت مکانی آن پنهان است.

وی اظهار کرد: مشاجره و اختلاف در هر خانواده‌ای به وجود ‌می‌آید و اگر افراد احساس کنند با هر بحث و مشاجره، می‌توان خانه را ترک کرد و به خانه‌های امن پناه آورد، بنیان خانواده‌ها متزلزل می‌شود اما در برخی مواقع که زنان با خشونت خانگی شدید مواجه می‌شوند و امنیت جانی ندارند، باید مکانی ایمن برای پناه دادن به آنها وجود داشته باشد.

معاون بهزیستی فارس اظهار داشت: در استان فارس، یک خانه سلامت شبانه‌روزی وجود دارد همچنین یک مرکز روزانه نیز فعال است تا خدمات حمایتی را به دختران در معرض آسیب ارائه دهد.

وی پیرامون آموزش‌های پیشگیری از خشونت خانگی نیز بیان کرد: افرادی که به این مراکز مراجعه می‌کنند، مهارت‌های زندگی و خودمراقبتی را توسط مددکاران و مشاوران در مراکز فرا می‌گیرند.

معاون اجتماعی بهزیستی فارس خاطرنشان کرد: دو سال پیش نیز طرحی برای مرتکبین خشونت نیز اجرا و آموزش‌های کنترل خشم و کنترل استرس ‌به آنها ارائه شده است که در نهایت پایش عملی نیز شکل گرفت.

انتهای پیام/س


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا