هرمزگان

جاى خالى نمایندگان یا جاخالى نمایندگان!/ معارفه‌اى بدون حضور مجلسى‌ها+عکس

به گزارش خبرگزارى فارس از بندرعباس، جلسه تودیع و معارفه مدیران عامل دو منطقه آزاد مهم و استراتژیک واقع در هرمزگان دیروز شنبه در حالى با حضور سعید محمد مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالى مناطق آزاد تجارى، صنعتی و ویژه اقتصادى در جزایر قشم و کیش برگزار شد که خبرى از حضور مجمع نمایندگان استان در این مراسم نبود.

مجلس شورای اسلامی از روز چهارشنبه گذشته تا امروز یکشنبه جلسه علنی نداشت و نمایندگان مجلس دیروز شنبه احتمالا در حوزه های انتخابیه بودند.

سعید محمد دبیر شورایعالى مناطق آزاد صبح روز شنبه ٢٢ آبان‌ماه جارى به‌منظور معرفى مدیران عامل مناطق آزاد قشم و کیش از طریق فرودگاه بین‌المللى شهداى پرواز ۶۵۵ بندرعباس وارد استان شد تا با همراهى مهدى دوستى استاندار هرمزگان به قشم سفر کند.

محمد در این سفر یک روزه، افشار فتح‌الهى را به‌عنوان رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم معرفى کرد و بلافاصله به کیش رفت تا محمدرضا نوایى لواسانى را در همین سمت در این جزیره گردشگرى بگمارد.

افشار فتح‌الهی مدیرعامل قشم و محمدرضا نوایی لواسانی مدیرعامل کیش

جاى خالى مجمع نمایندگان هرمزگان در این مراسم به‌ویژه در جزیره قشم احساس شد. این موضوع در حالی است که نمایندگان استان، هفته گذشته با همراهى استاندار هرمزگان در دیدار با سعید محمد در ساختمان سفید خیابان اسفندیار تهران، موضوعات مهمى را در جهت روند مدیریت این دو منطقه آزاد هرمزگان مطرح ساختند.

حال از دبیرخانه شورایعالى مناطق آزاد جاى سؤوال است که چرا از نمایندگان هرمزگان در این مراسم دعوت نشد؟ و اگر هم دعوت شده است چرا آنان حاضر به شرکت در جلسه تودیع و معارفه نشدند؟.

باید گفت که اهمیت حضور در مراسم معرفی مدیران عامل مناطق آزاد کیش و قشم کمتر از مراسم معارفه استاندار هرمزگان نیست و حضور نمایندگان استان در این جلسه الزامى بود چراکه نقش مهمى را در جهت چانه‌زنی برای منطقه و معرفى نخبگان استان هرمزگان در هیأت‌مدیره‌ها و سمت‌های مدیرتی این دو منطقه آزاد ایفا مى‌کرد.

حال که هرمزگان در بدنه دولت هیچگونه نقشى را ایفا نمی‌کند، سزاوار است این استان به دست نخبگانش سپرده شود تا آنان با توجه به اطلاعات دقیق از جاى‌جاى استانشان و همچنین اثبات شایستگى و کسب تجارب ارزنده، هم به منطقه مادرى خود کمک کنند و هم در آینده به مناصب کشورى ارتقا یابند تا بهانه‌جویان از عدم بى‌تجربگى هرمزگانى‌ها سخن به میان نیاورند.

جناب آقاى دکتر محمد، جوان برومند ایران اسلامى؛ مردم هرمزگان خواسته آنچنانى از شما ندارند، تنها خواسته آنان احترام به نمایندگان مردم و نفش نخبگانشان در مناصب مناطق آزاد است و از این نکته هم نباید گذشت که مهدى دوستى استاندار فعلی هرمزگان از نیروهاى حلقه نخست شماست و با حمایت شخص جنابعالى، سکاندار ارشد این استان مظلوم شده است و لازم است به او یادآورى کنید و از وى بخواهید که از فرزندان این استان در بدنه استاندارى هم بهره جوید.

در دیدار مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس با سعید محمد چه گذشت؟

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس به تشریح جزئیات دیدار مجمع نمایندگان و همراهی استاندار هرمزگان با سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور پرداخت.

احمد مرادی با بیان اینکه در این دیدار مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس، خواسته‌ها و انتقادات خود را مطرح کردند، اظهار کرد: در ابتدا گزارشی از روند تحقیق و تفحص منطقه آزاد قشم در دوره مدیریت گذشته عنوان شد و امیدوارم این روند با سرعت و دقت کافی به مراحل پایانی برسد.

وی با اشاره به اینکه تمامی اعضای مجمع بر استفاده از نیروهای توانمند هرمزگان در هیات‌مدیره مناطق آزاد کیش و قشم تأکید کردند، اضافه کرد: در سالیان گذشته چندان به نیروهای توانمند و متخصص هرمزگان در بدنه مدیریت مناطق آزاد توجهی نشد و امیدواریم در دولت سیزدهم این رویه تغییر یابد.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس با بیان اینکه به نتجیه نشستن طرح و پروژه پل خلیج فارس از آرزوهای دیرینه مردم هرمزگان به ویژه جزیره قشم شده است، خاطرنشان ساخت: در همین راستا خوشبختانه از زمان روی کار آمدن سعید محمد در  دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی، شاهد حرکت و گام‌های مثبتی در این زمینه هستیم که با توجه به برنامه‌های ارائه شده از سوی وی، به آینده این پروژه خوشبینیم.

مرادی با اشاره به اینکه به ساماندهی و بهسازی وضعیت اسکله بندر پهل از ضروریات است، عنوان کرد: از سوی مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس پیشنهاد شد مدیریت این اسکله به سازمان بنادر و دریانوردی واگذار شود تا همچون بندر شهید حقانی شاهد یک مدیریت درست و در شأن مردم باشیم.

وی با بیان اینکه خواسته مردم هرمزگان در خصوص مجوز تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد در استان هرمزگان نیز بار دیگر مطرح شد، ادامه داد: امیدواریم در چارچوب قانون بتوانیم به یک مسیری برای تبدیل شدن این آرزو و خواسته به حق مردم هرمزگان به حقیقت برسیم.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در خصوص رویکرد دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور، افزود: خوشبختانه سعید محمد به‌دنبال اصلاح نگاه‌های منفی به مناطق آزاد و مردمی شدن آن‌هاست.

مرادی ادامه داد: توسعه و ساخت مسکن ارزان قیمت در مناطق آزاد، پیگیری اسناد مالکیت اراضی قشموندها و تسهیل در سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار در مناطق آزاد از اهداف مهم دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور بود.

انتهای پیام/۳۲۶۴


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا