اخبار ورزشی

پایان دودستگی در کمیسیون ورزشکاران؟/ از ایده‌های جالب تا دعوت به همدلی

به گزارش خبرنگار ورزشی یولن، دومین دوره انتخابات کمیسیون ورزشکاران روز جمعه ۲۱ آبان‌ماه برگزار شد و ۱۵ عضو جدید این کمیسیون مشخص شدند. ورزشکاران رشته‌های مختلف هم برای نامزدی و هم برای انداختن آرای خود در صندوق پای کار آمدند. برخی‌ها از عملکرد کمیسیون قبلی انتقاد کردند و برخی هم به عنوان نامزد وعده‌های مختلفی داده‌اند؛ ایده‌های نابی که در صورت اجرایی شدن برای ورزشکاران بسیار مفید خواهد بود.

* پایان دودستگی در کمیسیون ورزشکاران؟

نزدیک به ۴۵۰ نفر برای رای دادن واجد شرایط بودند و حدود ۱۳۰ نفر در انتخابات کمیسیون ورزشکاران شرکت کردند، آرائی که نسبت به دوره قبل کمتر بود اما با شور و هیجانی که در زمان انتخابات وجود داشت این نوید را می‌داد که ورزشکاران در دوره جدید منتظر خبرهای خوبی باشند. به گفته بهداد سلیمی در این دوره جمعی از ورزشکاران تصمیم گرفته‌اند تا تحولاتی ایجاد کنند.

کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک به عنوان یک کمیسیون مهم در جهان فعالیت خود را در دوره سیدرضا صالحی‌امیری از ۴ سال پیش آغاز کرد اما از همان ابتدا دچار حاشیه‌های زیادی شد به طوری که می‌شد دو دستگی را در بین قهرمانان به خوبی مشاهده کرد. قهرمانان رشته‌های مختلف به عضویت این کمیسیون درآمدند اما آب هیچ کدام از این قهرمانان در یک جوی نرفت تا عملا در طول ۴ سال گذشته شاهد هیچ فعالیت و برنامه خاصی از سوی مدال‌آوران المپیکی کشورمان نباشیم. 

* ایده‌های ناب از سوی قهرمانان

یارکشی، دو دستگی، اختلاف و مسائل مختلفی در کمیسیون قبلی ورزشکاران دیده می‌شد به طوری که قهرمانان مدال‌آور بارها این موضوع را مطرح کردند اما در دومین دوره ورزشکارانی پای کار آمدند که ایده‌های جالبی هم داشتند که در این خصوص می‌توان به احسان حدادی نایب‌قهرمان پرتاب دیسک المپیک لندن اشاره کرد. این ملی‌پوش کشورمان در خصوص حضور در انتخابات کمیسیون ورزشکاران و کمک به قهرمانان ورزشی گفت: تهیه مسکن برای ورزشکاران به طوری که فقط پول ساخت را از آنها بگیریم و زمین در اختیارمان باشد، انگیزه آنها را برای مدال‌آوری بیشتر می‌کند. همه ما قهرمانان در کشور ارتباطاتی داریم و تنها قشری که باعث شادی کشور می‌شود، ورزشکاران هستند. ما زمین‌های زیادی داریم که می‌تواند به قهرمانان تعلق بگیرد. دوستان از وزارت و کمیته پای کار بیایند می‌توان این کارها را انجام داد. 

* شعارهای زیبا و دعوت به همدلی برای موفقیت ورزش

با توجه به حاشیه‌هایی که در دوره قبلی کمیسیون ورزشکاران وجود خیلی از قهرمانان روز گذشته در پای صندوق رای، ورزشکاران را به همدلی و همکاری فراخواندند. از نظر بسیاری از قهرمانان با همدلی می‌توان خیلی از کارها برای ورزشکاران انجام داد، موضوعی که در کمیسیون قبلی کمیته ملی المپیک به چشم نمی‌خورد.

زهرا نعمتی دارنده ۳ مدال طلای پارالمپیک در این باره گفت: تجربه‌ای که ما در دوره قبل داشتیم قطعاً در این دوره هم روی همدلی بیشتر قهرمانان تاثیرگذار خواهد بود. اینکه تصمیم گیرنده خود قهرمانان باشد خیلی مهم است. فکر می‌کنم در دوره جدید همدلی و انسجام باید بیشتر شود تا خواسته‌های ورزشکاران عملی شود.

سجاد گنج‌زاده قهرمان کاراته در المپیک توکیو نیز به موضوع یکدل شدن ورزشکاران برای پیشبرد اهداف اشاره می‌کند. ورزشکاری که با بیشترین رای به عضویت کمیسیون ورزشکاران درآمد. وی در این باره اظهارداشت: اگر افرادی که انتخاب می‌شوند،‌ یک دل باشند، می توانند اتفاقات بزرگی را رقم بزنند، چرا که مردم این کشور همیشه پشت ورزشکاران بودند. متاسفانه یک سری مشکلات بین ورزشکاران در دوره قبل بود. من خودم نبودم، اما شنیدم و به خاطر همین گفتم که یک دل باشند.

* در انتظار دستاورد ۴ ساله

با توجه به اهمیتی که کمیسیون ورزشکاران در کمیته بین‌المللی المپیک دارد، قطعا این کمیسیون در داخل کشور نیز می‌تواند قدم بزرگی برای موفقیت ورزش و حل مشکلات مدال‌آوران و قهرمانان بردارد به شرطی که از تفرقه، قدرت‌نمایی، دودستگی و حاشیه‌ها خبری نباشد. به شرطی که ورزشکاران بتوانند در کنار هم جو خوبی را ایجاد کرده و برای حل مشکلات یکدل باشند. در این دوره قهرمانان و پهلوانان مدال‌‌آوری به عضویت کمیسیون درآمده‌اند که خوشنامی‌شان زبانزد عام و خاص است؛ از کشتی‌گیران مطرح تا دوومیدانی‌کاران قهرمان. باید منتظر بود و دید در ۴ سال آینده این کمیسیون چه دستاوردی خواهد داشت.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا