فرهنگ و هنر

فراخوان دومین کنگره شعر امر به معروف/ شاعران عرب و جبهه مقاومت بخش ویژه

حجت‌الاسلام حسین علاءالدین دبیر کنگره ملی شعر و داستان امر به معروف و نهی از منکر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه قرآن و فعالیت‌های دینی یولن با اشاره به فراخوان دومین دوره این کنگره اظهارداشت: امسال هم این کنگره همچون سال گذشته ابتدا در بخش شعر برگزار خواهد شد و سپس بخش داستان فراخوان خواهد داد. این کنگره در بخش شعر، ۵ موضوع اصلی شامل «امر به معروف و نهی از منکر و تمدن نوین اسلامی»، «امر به معروف و نهی از منکر و نماز»، «امر به معروف و نهی از منکر در سیمای عاشورا»، «امر به معروف و نهی از منکر و فرهنگ عفاف و حجاب» و «پاسداشت آمران به معروف و ناهیان از منکر» را مدنظر گرفته است.

دو بخش ویژه کنگره امسال

وی ادامه داد: کنگره شعر در بخش مسابقه، دو بخش ویژه هم خواهد داشت که شامل اول امر به معروف و نهی از منکر در سیمای جبهه مقاومت و دوم اشعار عربی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر است.

علاءالدین با اشاره به اینکه با همکاری صورت گرفته با مسئولین عتبه حسینی و عباسی (ع) در کربلای معلی امسال بخش شاعران عرب زبان نیز به کنگره به صورت ویژه اضافه شده است، گفت: شاعران عرب‌زبان علاقه‌مند می‌توانند آثار خود را دبیرخانه ارسال کنند و فراخوان‌هایی نیز در این زمینه در کشورهای عربی منتشر شده است. دفتر امام جمعه شهر نجف اشرف و مسئولین عتبه حسینی و عباسی(ع) هم آمادگی خود را برای دریافت آثار شاعران کشور عراق اعلام کردند.

نحوه ارسال آثار به دبیرخانه

دبیر کنگره ملی شعر و داستان امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه دو بخش ویژه اضافه شده تفاوت کار امسال با دوره گذشته است، تصریح کرد: علاقه‌مندان تا اول دی‌ماه می‌توانند آثار خود را در پیام‌رسان‌های واتسآپ، تلگرام و ایتا به شماره ۰۹۰۲۷۰۰۳۲۳۰ ارسال کنند.

وی گفت: هدف از ایجاد دبیرخانه شعر و داستان با موضوع امر به معروف و نهی از منکر، ایجاد جریانی با این موضوع در میان مردم است، اما هدف ما تنها برگزاری یک کنگره نیست و بنا داریم با تولید شعر و داستان با این موضوع، مقدمه‌ای باشیم تا امر به معروف و نهی از منکر توسط مردم جاری شود. فراخوان بخش داستان بعد از برگزاری بخش شعر اعلام خواهد شد.

علاءالدین افزود: امسال دومین دوره این کنگره برگزار خواهد شد که در کنار آن نشست‌های تخصصی را با موضوعات مختلف از جمله نقش رسانه‌ها در احیای امر به معروف و نهی از منکر برگزار خواهیم کرد، زیرا اساس شعر و داستان نیز یک رسانه برای ترویج این فریضه دینی هستند.

دی‌ماه امسال، زمان برگزاری اختتامیه

دبیر کنگره ملی شعر و داستان امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: اختتامیه این دوره کنگره، نیمه اول دی‌ماه در شهرستان ساوجبلاغ با حضور چهره‌های ادبی و هنری و مسئولین فرهنگی برگزار خواهد شد. ان شاء الله در هر ۷ بخش این دوره از کنگره به نفر اول جایزه ۵ میلیون تومانی اهدا خواهد شد.

سُرایش ۲۳۱۱ شعر با موضوع امر به معروف

وی در پایان خاطرنشان کرد: در دوره نخست این کنگره، در مجموع بعد از اعلام فراخوان کنگره تعداد ۲۳۱۱ اثر از ۵۳۸ شاعر و ۳۲۰ داستان کوتاه از سراسر کشور در موضوعات مطرح شده به دبیرخانه ارسال شد و با انجام مراحل داوری آثار رسیده، نفرات برگزیده در ۵ بخش کنگره مشخص و تجلیل شدند.

انتهای پیام/ 


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا