بین الملل

روسیه: یک جنگده سوخو-۲۵ و هشت بالگرد اوکراینی را سرنگون کردیم

روسیه: یک جنگده سوخو-۲۵ و هشت بالگرد اوکراینی را سرنگون کردیم

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، وزارت دفاع روسیه شامگاه سه‌شنبه جزئیات عملیات خود در اوکراین را منتشر کرد. بر اساس بیانیه وزارت دفاع روسیه، نیروی هوایی این کشور ۷۴ هدف در اوکراین را طی روز سه‌شنبه هدف قرار داده که شامل ۲ مرکز فرماندهی، ۲۰ منطقه تمرکز نیروها و تجهیزات دشمن، ۲ انبار راکت و خمپاره بوده است.

واحد موشکی و توپخانه روسیه ۲۲۳ منطقه تمرکز نیروها و تجهیزات را هدف قرار داده که طی آن ۳ مرکز فرماندهی، دو انبار ذخیره مهمات و بیش از ۱۰۰ نیروی دشمن هدف قرار گرفتند.

پدافند هوایی روسیه نیز یک جنگنده سوخو-۲۵ را در منطقه «شیروکو» هدف قرار داده و ۸ بالگرد Mi-۸ نیروهای اوکراینی را نیز در منطقه «نوودمیتروکا» را سرنگون کرد. چهار پهپاد اوکراینی نیز در مناطق خارکیف و دونباس سرنگون شدند.

از سوی دیگر معاون وزیر خارجه روسیه روز سه‌شنبه در پاسخ به این سوال که آیا روسیه حمله اتمی پیشگیرانه تاکتیکی به اوکراین را رد می‌کند، گفت که تصمیم‌گیری در مورد استفاده احتمالی از سلاح‌های اتمی به وضوح در دکترین نظامی روسیه تبیین شده است.

طبق گزارش خبرگزاری دولتی ریانووستی روسیه، «الکساندر گروشکو» گفت: ما یک دکترین نظامی داریم – همه چیز در آن نوشته شده است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، اصول رسمی استقرار نظامی روسیه، استفاده از سلاح‌های اتمی را در صورتی که از آن‌ها یا سایر انواع تسلیحات کشتار جمعی علیه این کشور استفاده شود یا در صورتی که کشور روسیه با تهدید وجودی سلاح‌های متعارف مواجه شود، مجاز می‌سازد. تصمیم برای استفاده از زرادخانه اتمی گسترده روسیه، بزرگترین زرادخانه اتمی در جهان، برعهده رئیس‌جمهور روسیه است که در حال حاضر ولادیمیر پوتین است.

عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، ترس از رویارویی گسترده‌تر بین مسکو و واشنگتن – که با فاصله بزرگترین قدرت‌های اتمی جهان هستند – را افزایش داده است. این در حالی است که روسیه گفته قصد ندارد در اوکراین از سلاح اتمی استفاده کند و «ویلیام برنز» مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا روز شنبه گفت: ما به عنوان یک جامعه اطلاعاتی شواهد عملی در این مرحله از برنامه‌ریزی روسیه برای استقرار یا حتی استفاده از سلاح‌های اتمی تاکتیکی نمی‌بینیم.

انتهای پیام/.

 
  


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا