بین الملل

ائتلاف سعودی یک گروه از صیادان یمنی را ربود

ائتلاف سعودی یک گروه از صیادان یمنی را ربود

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، منابع میدانی خبر دادند که نیروی دریایی متعلق به ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی یک گروه از صیادان یمنی را ربوده است.

این منابع به شبکه خبری المسیره گفتند که نیروی دریایی ائتلاف متجاوز، این صیادان را در نزدیکی جزایر «زقر» و «حنیش» ربوده است.

این منابع با بیان اینکه نام هشت نفر از صیادان ربوده شده، مشخص است، ولی تأکید کردند که به گردآوری اطلاعات درباره سایر افراد ربوده شده ادامه خواهند داد.

در همین ارتباط، جنبش انصارالله یمن اخیرا از افزایش تنش‌ها توسط آمریکا در دریای سرخ، هم‌زمان با اجرای آتش‌بس سازمان ملل در این کشور انتقاد کرد.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی رسمی این جنبش تأکید کرد: «تحرکات آمریکایی در دریای سرخ و در سایه آتش‌بس انسانی و نظامی در یمن با ادعای واشنگتن درباره حمایت از آتش‌بس تناقض دارد؛ چرا که این تحرکات به دنبال تقویت وضعیت‌های جنگ و محاصره علیه یمن هستند».

این در حالی است که فروردین ماه گذشته نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد تیم‌های جدیدی از نظامیان این کشور را برای برگزاری دوره‌ها و رزمایش‌های نظامی در دریای سرخ تشکیل داده است.

«براد کوپر» فرمانده ناوگان پنجم آمریکا در خاورمیانه، طی یک گفت‌وگو با روزنامه‌نگاران از تشکیل این تیم‌های جدید خبر داده و گفته بود: نیروهای مشترک شاهد پیوستن  ناو «یو اس اس مونت ویتنی» به ناوگان پنجم آمریکا در خاورمیانه خواهند بود؛ ناوی که پیش از این در اختیار ناوگان ششم نیروی دریایی واشنگتن در آفریقا و اروپا قرار داشت.

این در حالی است که اوایل آوریل «هانس گروندبرگ» فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن آغاز آتش‌بس و توقف عملیات‌های نظامی در این کشور را اعلام کرده بود؛ آتش‌بسی که شامل تمام عملیات‌های هوایی، زمینی و دریایی [چه در داخل یمن و چه در مرزهای خارجی آن] می‌شود، ولی ائتلاف سعودی همچنان در حال نقض آن است.

انتهای پیام/خ


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا