کردستان

تئاتردرمانی اعتماد به نفس معلولین را افزایش می‌دهد

 به گزارش خبرگزاری یولن از مریوان، سیدصباح قریشی در حاشیه برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی مریوان و اجرای گروه توان‌خواهان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بهزیستی کردستان در حال حاضر از ۴۵ هزار و ۵۰۱ خانواده در کردستان حمایت می‌کند.

به گفته وی، معلولین زیرپوشش بهزیستی کردستان ۱۵ گروه نمایشی و ۱۰ گروه تئاتر عروسکی دارد.

وی خاطرنشان کرد: تئاتردرمانی موجب کاهش گوشه‌گیری معلولین شده و اعتماد به نفس آنان را افزایش می‌دهد؛ به طوری که این قشر را برای بازگشت به فعالیت‌های اجتماعی آماده کرده که به سود معلولین و جامعه است.

قریشی با بیان این نکته که تئاتر معلولین کاری خاص است که برای نتیجه‌بخش بودن نیاز به حمایت بیشتری دارد، گفت: زمانی که برای نخستین بار واژه معلول به گوش کسی می‌رسد، بلافاصله حمایت سازمان بهزیستی در ذهن او متبادر می‌شود.

وی گفت: زمانی که ما از تئاتر معلولین سخن به میان می‌آوریم، از یک قشر آسیب‌پذیر حرف می‌زنیم که درجه نخست به حمایت نیاز دارند. 

قریشی اذعان کرد: بهزیستی تنها یک بخش قضیه است که از ابزار هنر برای توان بخشیدن به افراد معلول، برطرف کردن اختلالات رفتاری و ایجاد اعتماد به نفس در آنان بهره‌مند می‌شود.

وی تصریح کرد: برای اینکه تئاتر معلولین در جامعه دیده شود و ما به هدف اصلی خود یعنی تغییر نگرش اجتماعی در این زمینه دست یابیم، نیاز به یاری سایر سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها، و همچنین تبلیغات رسانه‌ها داریم؛ صدا و سیما به عنوان مجموعه‌ای عظیم می‌تواند نقش بسزایی در آگاه سازی اجتماعی ایفا کند و بر اساس قانون جامع حمایت از معلولین، هفته‌ای سه تا چهار ساعت را به برنامه‌های ویژه این قشر اختصاص دهد.

وی گفت: از زمانی که تئاتر معلولین در کشور راه‌اندازی شده، تأثیرات چشمگیری بر افزایش روحیه، توانبخشی و بهبود روابط اجتماعی معلولین داشته است؛ به طوری که احساس مفید بودن را در این گروه زنده کرده و به آنان اعتماد به نفس بخشیده است؛ از این رو تمامی افراد جامعه از قانونگذاران گرفته تا مردم باید در توجه به هنر تئاتر معلولین مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا