سمنان

چند راهکار ساده برای مدیریت مصرف برق در گرما

چند راهکار ساده برای مدیریت مصرف برق در گرما

سیدمحمد حسینی‌نژاد مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار یولن در سمنان به مناسبت یکم خرداد، روز بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف اظهار کرد: هدف از مدیریت مصرف برق، کاهش میزان تولید و کاستن از رفاه جامعه نیست؛ بلکه کاربرد منطقی و بخردانه استفاده صحیح از انرژی الکتریکی است.

وی اضافه کرد: انرژی الکتریکی به دلیل قابلیت انتقال، مطمئن بودن، قابلیت کنترل و دسترسی آسان، استفاده زیادی در تمامی زمینه ها دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان افزود: مدیریت مصرف برق شامل مجموعه‌ای از فعالیت‌های به هم پیوسته بین صنعت برق و مشترکان آن به منظور منطقی کردن مصرف برق است تا بتوان با کارایی بیشتر و هزینه کمتر به مطلوبیت یکسانی در زمینه برق دست یافت.

حسینی‌نژاد با اشاره به آغاز روزها و ماه‌های گرم سال که مسؤولیت ما را در حوزه مدیریت مصرف برق به ویژه ساعات پیک روز که از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۸ بعدازظهر است مضاعف می‌کند، عنوان کرد: در این راستا توصیه می‌شود تا حد ممکن، مدیریت مصرف برق و استفاده به‌جا، به‌اندازه و به‌‌موقع از انرژی الکتریکی، بیش از پیش مورد توجه واقع شود.

وی همچنین چند راهکار ساده در زمینه مدیریت مصرف برق را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: نصب سایه‌بان روی کولر، عایق‌کاری کانال کولر، تعویض به موقع پوشال کولرهای آبی، استفاده از دور کند کولرهای آبی، تنظیم دمای کولرهای گازی روی ۲۵ درجه سانتی‌گراد، خاموش کردن لوازم برقی غیرضروری به ویژه لامپ‌های اضافی و استفاده از نور طبیعی روز، از جمله این راهکارها به شمار می‌روند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا