سمنان

کاهش ۵ تا ۶۵ درصدی قیمت برخی کالاها با درج قیمت تولیدکننده

کاهش ۵ تا ۶۵ درصدی قیمت برخی کالاها با درج قیمت تولیدکننده

به گزارش یولن از سمنان، عباس تابش، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران سمنان اظهار کرد: امروز شاهدیم تعامل بی‌نظیری بین دستگاه‌های متولی امر تنظیم بازار کشور به‌منظور پیشبرد اهداف اقتصادی و امور مرتبط وجود دارد.

وی افزود: در بخش تعزیرات هرچه تعداد ارزش پرونده‌ها را زیاد کنیم؛ اما در نهایت به جریمه برای متخلف تبدیل نشود، تشکیل پرونده بی‌معنی خواهد شد.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور بیان کرد: رسیدگی به پرونده‌ها، وصول رسیدگی و اخذ جرائم، در اولویت نسبت به برقراری گشت مشترک قرار دارد.

تابش اضافه کرد: مبنای طرح درج قیمت تولیدکننده، به‌عنوان طرح دولت، اجرای ماده ۲۳ سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه مردم حق دارند بدانند یک کالا از مبدأ تولید و یا واردات تا مصرف، چه مسیرهایی را طی می‌کند، تصریح کرد: با اجرای این پروسه، کاهش پنج تا ۶۵ درصدی قیمت برخی کالاها اتفاق خواهد افتاد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در استان سمنان ۷۲ واحد تولیدی مشمول اجرای طرح درج قیمت تولید کالا هستند که تاکنون ۱۲ واحد آن را اجرایی کرده که نوعاً در تمامی استان‌ها همین‌گونه است.

تابش عنوان کرد: ذی‌نفعان به دلیل ابهاماتی دارند که طرح را اجرایی نکردند که امروز و این نشست پرسش و پاسخ، به‌منظور تبیین اهداف و شفاف‌سازی طرح اجرا می‌شود.

وی تأکید کرد: در این طرح طبیعتاً برخی افراد که سود مازاد از مردم دریافت می‌کردند، صدای اعتراض خواهند داشت، ولیکن اولویت ما معیشت و منفعت مردم است.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور افزود: در این طرح، ما حقوق تولیدکننده، شرکت پخش، نمایندگی و خرده‌فروش را به رسمیت می‌شناسیم و درمقابل هرکسی که دست در جیب مردم کند، ایستاده‌ایم.

تابش با بیان اینکه حق مصرف‌کننده است که بداند قیمت خرید کالا توسط توزیع کننده به چه میزان بود، اظهار کرد: برای مردم و حاکمیت فاکتورهای کاغذی بی‌ارزش است و امروز فاکتور رسمی، قیمت درج تولید کالا روی محصول محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: عدد قیمت درج شده روی کالا، عین فاکتور فروش، مبنای محاسبه مالیاتی، مبنای تشکیل پرونده تعزیرات و بازرسان است.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور خاطرنشان کرد: باید برای اجرای این طرح، در کنار شفافیت، تسهیل‌سازی و روان‌سازی جریان کالا را داشته باشیم.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/ص


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا