بین الملل

هزاران فرانسویِ قربانی آزار جنسی، سوءرفتار پلیس را محکوم کردند

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، هزاران زن فرانسوی قربانی آزار جنسی در کمپینی آنلاین، سوءرفتار پلیس این کشور را محکوم کردند.

به نوشته وبگاه شبکه «ای‌بی‌سی نیوز»، این زنان فرانسوی می‌گویند هنگام مراجعه به پلیس برای اعلام شکایت، با سوءرفتار پلیس مواجه شده یا در رسیدگی به شکایت آن‌ها کوتاهی شده است.

به گفته یکی از این زنان، هنگامی که برای شکایت درباره آزار جنسی به پلیس مراجعه کرده است، مأمور رسیدگی به شکایت او، درباره نحوه پوشش و لباس وی سوال پرسیده است.

این کمپین از ماه گذشته میلادی و پس از داغ شدن هشتگ «حکم دوگانه» آغاز شد. این هشتگ به سرعت توسط کاربران مختلف استفاده شد و زنان بسیاری تجربه خود از مراجعه به پاسگاه‌های پلیس و برخورد مأموران را توضیح دادند.

از سوی دیگر گروه حقوق بشری فرانسوی «همه ما»، توانسته دستکم سی هزار مورد از این سوءرفتارها را از پیام‌های منتشر شده در فضای مجازی و یک وبسایت مخصوص حمایت از این افراد، ثبت کند.

علی‌رغم درج برنامه‌های آموزشی برای پلیس فرانسه و تلاش برای افزایش آگاهی درباره خشونت علیه زنان، فعالان حقوق بشری می‌گویند مقامات باید اقدامات بیشتری برای مقابله با حجم بالای جرایم جنسی و کاهش تبعیض علیه قربانیان انجام دهند.

«جرالد دارمانین» وزیر کشور فرانسه در واکنش به این کمپین گفته است: «سوالاتی وجود دارد که نمی‌توان هنگام تشکیل پرونده از بانوان  پرسید».

این مقام فرانسوی متذکر شد: «این وظیفه پلیس نیست که بپرسد آیا مورد آزار خانگی قرار گرفته یا خیر، این مسئله بر عهده قاضی است».

از سوی دیگر، به گزارش فارس، در حالی که فرانسه بیشترین تعداد مسلمانان در قاره اروپا را دارد، اما طی سالیان اخیر مقام‌های این کشور، قوانین متعددی علیه زنان مسلمان در این کشور تصویب کرده و حضور و فعالیت آنها را با محدودیت مواجه کرده است.

در اکتبر سال ۲۰۲۰ (مهر ۱۳۹۹) «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه از پیش نویس طرح قانون جدیدی در این کشور خبر داد که حق زنان در داشتن حجاب اسلامی در اماکن عمومی را محدود می‌کرد. کمیسیون ملی پارلمان فرانسه و مجلس سنای این کشور نیز در ماه جولای گذشته این لایحه را تایید کرده و به زودی اجرا خواهد شد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا