سمنان

افتتاح ۲۴ پروژه عمرانی و اقتصادی در آرادان/ شهرهای نوبنیاد در بودجه ۱۴۰۱ ویژه‌تر دیده می‌شوند

افتتاح ۲۴ پروژه عمرانی و اقتصادی در آرادان/ شهرهای نوبنیاد در بودجه ۱۴۰۱ ویژه‌تر دیده می‌شوند

به گزارش یولن از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح همزمان پروژه‌های عمرانی و اقتصادی و جلسه شورای اداری شهرستان آرادان اظهار کرد: بالاترین عزت، شأن، منزلت و افتخار برای ما مسؤولان خدمت به مردم و خادمی ملت با روحیه جهادی و کار انقلابی و شبانه‌روزی است.

وی افزود: امروز با صمیمیت و تعامل بین نمایندگان استان با محوریت نماینده محترم ولی‌فقیه در استان، بحث وحدت، انسجام و همدلی در استان سمنان سرآمد است.

استاندار سمنان گفت: امروز بالاترین و باعزت‌ترین دوران زندگی ما خدمتگزاری و خادمی برای مردم است، آن هم مردمی که شهید تقدیم انقلاب و نظام کرده، پشتیبان ولایت‌فقیه بوده و در تمام برهه‌ها پای کار نظام بودند.

هاشمی اظهار کرد: کار انقلابی خدمت به مردم، پشت میز نبودن مدیر، روحیه جهادی، کار شبانه‌روزی، اسیر حاشیه نشدن، برطرف کردن موانع، راه‌اندازی واحدهای راکد، احیا و افزایش اعتماد مردم، ایجاد امنیت پایدار، تحقق جهش تولید مسکن، تأمین واکسن و این قبیل موارد است که در دولت مردمی و انقلابی آیت‌الله رئیسی محقق شده است.

وی خاطرنشان کرد: از محل سفر ریاست جمهوری به استان، برای شهرستان‌های جدیدالتأسیس بیشترین اعتبار به منظور کاهش فاصله بین این شهرستان‌ها با سایر شهرستان‌ها اختصاص داده شد و همچنین در بودجه ۱۴۰۱ نیز شهرستان‌های جدیدالتأسیس ویژه‌تر دیده می‌شوند.

استاندار سمنان با بیان اینکه با افتخار اعلام می‌داریم که مشارکت مردم در حوزه سیاسی و تعیین سرنوشت خود، امری است که به برکت انقلاب اسلامی محقق شده است، گفت: دغدغه‌های بیان شده توسط نماینده مردم شهرستان و امام جمعه آرادان از جمله مباحث آب شُرب، راه، درمان، بیمارستان و سایر موارد به عنوان مطالبات به حق مردم پیگیری و رسیدگی می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه در زمینه واکسن هیچ مشکل و کمبودی در سطح استان نداریم، اظهار کرد: نرخ واکسیناسیون کرونا در استان سمنان از میانگین واکسیناسیون کرونا در کشور بالاتر بوده و شهرستان آرادان نیز در این حوزه در استان از شهرستان‌های برتر است.

وی تصریح کرد: با نظارت‌ها و مدیریت عالی که در دولت در حال انجام است، ثبات نسبی خوبی در بحث قیمت‌ها و بازار در کشور به وقوع پیوسته است که بسیار ارزشمند است.

استاندار سمنان گفت: در طی چهار ماه گذشته ۱۴.۶ درصد اعتبارات کل کشور توسط بانک‌های عامل استان در بحث تسهیلات رونق تولید پرداخت شده است و مجدد چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای استان اختصاص یافته که اقدامات به سرعت در دستور کار قرار گرفت.

هاشمی عنوان کرد: با پیگیری‌هایی که در سطح استان صورت گرفته و از طریق این تسهیلات، ۲۸ واحد راکد مجدد راه‌اندازی شده و به چرخه تولید بازگشته‌اند.

وی گفت: استان سمنان دومین استان در کشور در بحث آغاز عملیات اجرایی قانون جهش تولید مسکن است و ۴۸۰ هکتار زمین در ۱۸ شهر از ۱۹ شهر، برای این مهم تأمین شده است که تلاش و اقدامات بسیار زیادی در این خصوص به انجام رسید.

استاندار سمنان اظهار کرد: ساخت یک هزار و ۲۰۰ واحد روستایی در حوزه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سهمیه ما در استان است که تاکنون برای ۷۳ درصد این میزان قرارداد منعقد شده است که امری بسیار ارزشمند است.

هاشمی خاطرنشان کرد: ۲۴ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان در شهرستان آرادان در دهه فجر انقلاب اسلامی در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: در دهه فجر سال ۱۴۰۰، بالغ بر ۸۵۱ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار سه هزار ۲۰۰ میلیارد تومان در استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

استاندار سمنان گفت: تعداد ۳۹۳ پروژه با اعتبار ۶۶۶ میلیارد تومان، پروژه‌های عمرانی و ۴۵۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، پروژه‌های اقتصادی قابل افتتاح و بهره‌برداری در دهه فجر سال جاری است.

وی افزود: در قالب بهره‌برداری از این پروژه‌ها، بیش از ۳۰ هزار اشتغال در استان تثبیت و ۷۵۰ فرصت شغلی جدید نیز فراهم می‌شود.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا