فرهنگ و هنر

کتاب دختر امام خمینی (ره) درباره فلسطین به زبان ترکی منتشر شد

کتاب دختر امام خمینی (ره) درباره فلسطین به زبان ترکی منتشر شد

به گزارش یولن، کتاب «جستارهایی پیرامون فلسطین» نوشته زهرا مصطفوی، فرزند امام راحل(ره) و دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین توسط اسماعیل بندری به زبان ترکی استانبولی ترجمه و از سوی انتشارات تسنیم ترکیه در ۱۰۰۰ نسخه در ۳۳۶ صفحه ترجمه و منتشر شده است.

این کتاب در چهار فصل با عناوین «فلسطین پاره تن اسلام»، «رژیم صهیونیستی تهدیدی برای امنیت جهانی»، «مقاومت ضد صهیونیستی» و «بیداری اسلامی» به رشته تحریر در آمده است.

نگارنده پس از شرح دیدگاه‌های بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) درباره فلسطین و صهیونیسم، به تبیین وضعیت آوارگان فلسطینی پرداخته و سپس، توضیحاتی پیرامون رژیم صهیونیستی را عنوان کرده است. در ادامه، به تاریخچه مقاومت و مبارزات ضد صهیونیستی اشاره کرده و نقش و اهمیت لبنان و حزب‌الله را مورد ارزیابی قرار داده است.

فصل پایانی اثر به تحلیل تحولات اخیر خاورمیانه و مسئله بیداری اسلامی اختصاص یافته است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: فلسطین سرزمینی رنجور از اشغال است. رنجی به درازای یک قرن و در عین حال سرزمینی است در عرصه مقاومت و مقابله با اشغال و اشغالگران تاریخی پر افتخار را رقم زده است. ملتی رنجور و آواره اما مقاوم که هنوز پس از سال‌ها بر درخت تناور و کهن سال هویت فلسطینی خود ابرام دارند و گسست نسل‌ها علی رغم هجمه همه جانبه سیاسی، فرهنگی و تبلیغاتی نه تنها نتوانسته است اندکی از این وابستگی و دلبستگی و سرسپردگی به هویت ملی و دینی فلسطین بکاهد.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا