فرهنگ و هنر

سند «تحول دولت مردمی؛ ایثار و ایثارگران» رونمایی شد

سند «تحول دولت مردمی؛ ایثار و ایثارگران» رونمایی شد

به گزارش یولن، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در جلسه رونمایی و تبیین سند «تحول دولت مردمی؛ ایثار و ایثارگران» تأکید کرد: مقام معظم رهبری بر انجام برنامه‌ریزی‌های درازمدت تأکید ویژه‌ای دارند و این موضوعی است که در دولت‌های گذشته توجه چندانی به آن صورت نگرفته است.

وی افزود: برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت تنها می‌تواند بخشی از مشکلات را به صورت مقطعی برطرف کند و پس از تغییر مدیریت این مشکلات مجدداً ایجاد می‌شوند، بنابراین نیاز به گذاشتن سنگ بنای مناسبی در مدیریت و برنامه‌ریزی برای طولانی‌مدت است و این موضوع مورد تأکید رهبر معظم انقلاب به ویژه نسبت به دولت سیزدهم و رئیس جمهور بوده است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه سند تحول دولت مردمی تنها برنامه دولت نیست، افزود: این سند در واقع سندی بالادستی در کل نظام محسوب می‌شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز سازوکار داخلی اجرایی برای برنامه‌دار شدن و حرکت مبتنی بر برنامه ایجاد شده است و به نظر می‌رسد چنین برنامه‌ای باید در تمام دستگاه‌های دیگر نیز تنظیم و ابلاغ شود.

قاضی‌زاده هاشمی بنیاد شهید و امور ایثارگران را دستگاهی انقلابی دانست و گفت: روحیه کارکنان این مجموعه زمینه خوبی را برای اجرای برنامه و سند تحولی دولت مردمی ایجاد می‌کند و امیدواریم در بازه زمانی مشخصی نتایج اجرای این برنامه را اعلام کنیم.

وی ادامه داد: در بودجه سال جاری نیز نکاتی از این سند در نظر گرفته شده است و البته اقداماتی که در بودجه صورت گرفت صرفاً اشاره و نقطه‌گذاری بوده که امیدواریم زمینه‌ساز اقدامات بعدی باشد.

معاون رئیس جمهور نگاه عمده در سال‌های گذشته کشور را معطوف به مسائل امنیت و اقتصاد دانست و افزود: در این بین رویکردهای فرهنگی و اجتماعی تا حدی نادیده گرفته شده و تغییر نگاه در این زمینه بسیار لازم است زیرا مؤلفه‌های فرهنگی و اجتماعی زمینه‌ساز قدرت در اقتصاد و امنیت می‌شوند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: در روزهای اخیر شهادت دو روحانی در مشهد باعث شد که نگاه ویژه‌ای به زندگی و اقدامات آنان داشته باشیم، این عزیزان خود ساکن اطراف و حاشیه شهر مشهد بودند و طبیعتاً مشکلات اقتصادی زیادی داشتند اما تمام وجود و تلاش خود را برای خدمت‌رسانی به مردم آن مناطق به کار بسته بودند. زندگی این عزیزان الگوی خوبی در زمینه فرهنگ است و چنین عزیزانی هنوز هم در بین ما هستند و می‌توانند بهترین الگوی فرهنگی برای ما باشند. راه زندگی این عزیزان جهاد فی‌سبیل‌الله است و اصلی‌ترین کاری که بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران است توجه به همین فرهنگ است.

در ادامه این مراسم با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و دبیر ستاد تحول راهبردی و مسئول پایش و رصد سند تحول دولت و جمعی از ایثارگران و مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران از سند تحول دولت مردمی رونمایی شد.

متن این سند را اینجا دریافت کنید.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا