خراسان جنوبی

امضای ۴ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری یولن از بیرجند، ستاد توسعه خاوران با هدف به‌کارگیری همه ظرفیت‌های بخش دولتی و خصوصی در فضایی هم‌افزا برای دستیابی به توسعه پایدار، همه‌جانبه و متوازن خراسان‌جنوبی، ۱۷ دی ۹۹ به طور رسمی راه‌اندازی و از سند توسعه خاوران هم رونمایی شد.

۵ کمیته تخصصی شامل «شناسایی و جذب نخبگان، فعالان و افراد مؤثر در حوزه سرمایه‌گذاری»، «شناسایی فرصت‌ها و مزیت‌های سرمایه‌گذاری در استان»، «شناسایی و جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی»، «اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی» و « پایش و ارزیابی عملکرد» ذیل ستاد توسعه خاوران فعالیت می‌کنند و دبیرخانه این ستاد در معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی مستقر است.

امروز بیست و یکمین نشست ستاد توسعه خاوران به ریاست استاندار خراسان‌جنوبی و سرمایه‌گذاران بخشی خصوصی برگزار و ۴ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در زمینه معدن، انرژی خورشیدی و توسعه روستایی با پیش‌بینی حجم سرمایه‌گذاری ۵۲۲ میلیارد تومان در خراسان‌جنوبی به امضا رسید.

۳ تفاهم‌نامه مربوط به شهرستان سرایان و یک تفاهم‌نامه درخصوص روستاهای استان با سرمایه‌گذاران بومی و بخش خصوصی مبادله شد.

تفاهم‌نامه طرح تولید پودر میکرونیزه بنتونیت در شهرستان سرایان با سرمایه‌گذاری ۱۳۲ میلیارد تومان و پیش‌بینی اشتغال ۸۵ نفر با سرمایه‌گذار بخش خصوصی امضا و عملیات اجرایی این طرح از ماه جاری آغاز و مدت اجرای آن ۱۸ ماه در نظر گرفته شده است.

طرح تولید پودر میکرونیزه و فرآوری بنتونیت با سرمایه‌گذاری ۱۹۰ میلیارد تومان و پیش‌بینی اشتغال ۱۳۰ نفر از دیگر تفاهم‌نامه‌هایی است که در محل شهرستان سرایان از آبان‌‌ماه جاری آغاز و به مدت ۱۸ ماه اجرا خواهد شد.

همچنین نیروگاه خورشیدی فتوولتاییک هفت مگاواتی در شهرستان سرایان با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی راه‌اندازی و زمینه اشتغال مستقیم ۵ نفر فراهم می‌شود.

طرح توسعه بوم‌بازار در روستاهای استان خراسان‌جنوبی نیز با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومان، اشتغال یک هزار و ۸۰۰ نفر و دوره اجرای ۱۸ ماهه از دیگر تفاهم‌نامه‌هایی بود که بین استانداری خراسان‌جنوبی و سرمایه‌گذار بخش خصوصی امضا و مبادله شد.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا