بین الملل

گزارش سازمان ملل؛ بیش از ۱۴ میلیون نفر در ترکیه سوء تغذیه دارند

گزارش سازمان ملل؛ بیش از ۱۴ میلیون نفر در ترکیه سوء تغذیه دارند

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، یک رسانه ‌ترکیه‌ای روز سه شنبه با استناد به گزارش سازمان ملل متحد، به سوء تغذیه میلیون‌ها شهروند ترکیه‌ای اشاره کرد.

 به نوشته گذشته «دووار» بر اساس گزارش برنامه جهانی غذای سازمان ملل ، حدود ۱۴.۸ میلیون نفر از ۸۲.۳ میلیون نفر شهروند ترکیه تا ششم ژوئن ( دوشنبه ۱۶ خرداد) دچار سوء تغذیه هستند. در مقایسه با سه ماه قبل، ۴۱۰ هزار نفر بیشتر در ترکیه دچار سوء تغذیه هستند، در حالی که نسبت به ماه گذشته ۶۰ هزار نفر بیشتر نمی‌توانند غذای کافی مصرف کنند.

داده‌ها نشان می دهد که هفده درصد کودکان در ترکیه از «سوء تغذیه حاد» و شش درصد دیگر از «سوء تغذیه مزمن» رنج می برند.

چندی قبل، پلیس ضدشورش ترکیه ده‌ها معترض را که برای شرکت در تظاهرات اول ماه مه علیه مشکلات اقتصادی ناشی از تورم شدید تلاش می‌کردند خود را به میدان تقسیم استانبول برسانند، بازداشت کرد.

طبق گزارش‌ها، پلیس استانبول همچنین ۳۰ نفر را در مرکز بشیکتاش و ۲۲ نفر دیگر را در منطقه شیشلی بازداشت کرد. 

گزارش سازمان ملل؛ بیش از 14 میلیون نفر در ترکیه سوء تغذیه دارند

 

نظرسنجی اخیر خبرگزاری«رویترز» نیز نشان داد که انتظار می‌رود نرخ تورم سالانه ترکیه در ماه آوریل که به ۶۸ درصد در پی درگیری در اوکراین و افزایش قیمت کالاها رسیده، تا پایان سال فقط اندکی کاهش یابد. تورم فزاینده و مشکلات اقتصادی ناشی از آن در بیانیه‌های اول ماه مه چند گروه ذکر شده است.

«ارگون آتالای» رئیس کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری ترکیه در اعتراضات امروز خواستار تعدیل حداقل دستمزدها به صورت ماهانه در واکنش به افزایش قیمت‌ها شد و گفت: «موضوع اصلی ما امسال باید هزینه زندگی باشد. تورم ابتدای هر ماه اعلام می‌شود، نرخ تورم باید هر ماه به دستمزد اضافه شود» (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا