بین الملل

کمبود بنزین در مکزیک با هجوم رانندگان آمریکایی

کمبود بنزین در مکزیک با هجوم رانندگان آمریکایی

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل یولن به نقل از راشاتودی، مکزیک مجبور شده است، یارانه بنزین در مناطق هم مرز با آمریکا را لغو کند، زیرا رانندگان آمریکایی برای تهیه سوخت ارزان به این منطقه هجوم می‌آورند.

وزارت دارایی مکزیک در بیانیه‌ای در روز شنبه اعلام کرد: «قیمت بنزین در آمریکا بیشتر از مکزیک است و شهروندان آمریکایی برای ذخیره بنزین از مرز عبور می کنند.»

در این بیانیه آمده است، اکنون مناطق مرزی به علت «عدم تعادل میان عرضه و تقاضا» از کمبود بنزین رنج می‌برند.

این وزارتخانه در ادامه اعلام کرد، سیاست یارانه‌ای این کشور که اخیرا برای مبارزه با افزایش قیمت سوخت اعلام شده است، از ۲ تا ۸ آوریل در مناطق مرزی با آمریکا اعمال نخواهد شد.

این تعلیق شامل شهرهای ایالت های تاماولیپاس، نووو لئون، کوآهویلا، چیهواهوا، سونورا و باخا کالیفرنیا می شود، از جمله تیجوانا که یکی از شلوغ ترین گذرگاه های مرزی جهان محسوب می‌شود.

به دنبال افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی به علت درگیری نظامی روسیه و اوکراین، قیمت بنزین در آمریکا در ماه گذشته به رکورد بی سابقه در تاریخ این کشور رسید.

با وجود افزایش قیمت جهانی نفت، رانندگان مکزیکی تاکنون به دلیل یارانه ای که اخیراً توسط دولت معرفی شده است، از هزینه های سوخت بالاتر در امان مانده اند.

مکزیک خود یک تولیدکننده و صادرکننده بزرگ نفت است و دولت این کشور در اوایل این هفته اعلام کرد، قصد دارد، با استفاده از درآمد اضافی که از قیمت‌های بالاتر صادرات نفت به دست می‌آورد، به پرداخت یارانه بنزین در جایگاه‌های بنزین ادامه دهد.

وزیر دارایی مکزیک اخیرا گفته است، قادر خواهد بود از طریق یارانه‌ها از افزایش هزینه‌ها جلوگیری کند، حتی اگر قیمت نفت به ۱۵۵ دلار در هر بشکه برسد.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا