بین الملل

روسیه سفیر لهستان را احضار کرد

روسیه سفیر لهستان را احضار کرد

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه سفیر لهستان را احضار کرده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «زبیگنیو رائو» وزیر امور خارجه لهستان اعلام کرد: «تا آنجا که روابط ما با فدراسیون روسیه اهمیت دارد، این را می‌دانیم که سفیر لهستان در مسکو توسط وزارت امور خارجه روسیه احضار شده است».

این مقام لهستانی درباره حمله اخیر به سفیر روسیه در ورشو گفت، مقامات این کشور به او گفته بودند حضور او در مراسم یادبود جنگ جهانی دوم ممکن است تحریک‌آمیز تلقی شود.

او در ادامه گفت: «با این حال، آنچه رخ داده به هیچ وجه مواضع ما را تغییر نمی‌دهد که باید از نمایندگان کشورهای خارجی محافظت شود. فرقی نمی‌کند که تا چه میزان با سیاست دولتی که این دیپلمات نمایندگی می‌کند مخالف باشیم».

«سرگئی آندریف» سفیر روسیه در لهستان روز دوشنبه در مراسم اهدای تاج گل و ادای احترام به سربازان ارتش سرخ که در طول جنگ جهانی دوم جان باختند، در ورشو با رنگ قرمز مورد حمله قرار گرفت.

ویدئویی از این مراسم نشان می‌دهد که آندریف از سوی گروهی از معترضان با پرچم‌های اوکراین محاصره شده است. نهم مه که «روز پیروزی» خوانده می‌شود، روزی است که روسیه و چند کشور دیگر شکست آلمان نازی و متحدانش را جشن می‌گیرند.

سفارت روسیه در ورشو هفته گذشته گفت که مقامات لهستان لغو مراسم امسال را با توجه به جنگ اوکراین توصیه کرده‌اند. طبق این گزارش، این سفارتخانه همه رویدادهای روز پیروزی را لغو کرد، اما تصمیم گرفت تا بازدید آندریف از گورستان نظامی در روز دوشنبه انجام شود.

به گزارش «ریانووستی»، سفیر روسیه آسیبی ندید و قرار است یادداشت اعتراضی در خصوص این حمله به مقامات لهستان ارسال کند.

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا