سلامت

این ۵ غذا را در وعده صبحانه نخورید

این ۵ غذا را در وعده صبحانه نخورید

نباید از نظر دور داشت که صبحانه مهمترین غذای روز است. این وعده غذایی انرژی و مواد غذایی مغذی مورد نیاز ما را برای آغاز روزی پرانرژی فراهم می‌کند.

به گزارش تایمزآف ایندیا، برخی از اقلام صبحانه وجود دارد که بهتر است از آن‌ها اجتناب کنیم. در این مطلب فهرستی از پنج صبحانه ارائه می‌دهیم که مملو از قند بیش از حد، چربی‌های ناسالم و حداقل ارزش غذایی هستند که می‌توانند در طول روز احساس تنبلی و ولع بیشتری نسبت به غذا خوردن در شما ایجاد کنند.

ساندویچ‌های فست فود صبحانه

خریدن یک ساندویچ از یک رستوران فست فود برای صبحانه ممکن است گزینه مناسبی به نظر برسد. اما این ساندویچ‌ها سالم‌ترین گزینه نیستند. خیلی از آن‌ها مملو از سدیم، چربی‌های ناسالم و مواد غذایی خیلی فراوری شده است. این ساندویچ‌ها می‌توانند باعث افزایش وزن شده و تاثیر منفی روی سلامت قلب شما داشته باشند.

اگر عجله دارید در خانه با استفاده از نان سبوس‌دار، پروتئین بدون چربی و سبزیجات تازه یک ساندویچ ساده درست کنید.

ماست طعم‌دار

کارشناسان تغذیه اغلب ماست را به عنوان یک صبحانه سالم در نظر می‌گیرند. اما ماست‌های طعم‌دار می‌توانند فریب‌دهنده باشند. آن‌ها اغلب مملو از شکر افزودنی و اسانس‌های مصنوعی هستند. این شکرهای افزودنی می‌توانند به افزایش وزن و سایر عوارض جسمانی منجر شوند.

به جای استفاده از این ماست‌های طعم‌دار گزینه ماست یونانی را انتخاب کنید و شیرین کننده‌های طبیعی مانند عسل یا میوه‌های تازه به آن اضافه کنید.

بارهای صبحانه ؛ آبنبات‌ها و شکلات‌های بسته‌بندی شده

در حالی که برخی بارهای صبحانه، گزینه‌های سالمی هستند، خیلی از آن‌ها چیزی نیستند جزو آبنبات‌ها و شکلات‌های بسته‌بندی شده. این محصولات اغلب دارای میزان زیادی شکر، افزودنی‌های مصنوعی و کمترین درصد فیبر و پروتئین هستند. باید برچسب این بارهای صبحانه را به دقت بخوانید. محصولات صبحانه‌ای را انتخاب کنید که شکر کمتری داشته و غنی از غلات کامل، انواع مغزها و دانه‌ها باشد. این محصولات مغذی به شما انرژی کامل برای یک دوره فعالیت روزانه می‌دهد.

شیرینی‌ها و دونات‌ها

شیرینی‌ها و دونات‌ها وسوسه‌انگیز هستند، اما آن‌ها در اصل از کالری خالی هستند. این شیرینی‌ها مملو از شکر تصفیه شده و چربی ناسالم هستند که باعث می‌شود به عنوان یک صبحانه غیر مغذی در نظر گرقته شوند، خوردن این شیرینی‌های برای صبحانه می‌تواند به افزایش و افت سریع سطوح قند خون منجر شود که این مساله باعث می‌شود شما بعد از خوردن آن‌ها به سرعت احساس گرسنگی کنید.

بهتر است به جای این شیرینی‌های فاقد ارزش غذایی برای صبحانه گزینه نان تست جوی دو سر یا غلات کامل را به همراه کره بادام زمینی، انتخاب کنید.

غلات شیرین

غلات شیرین شاید در نگاه اول صبحانه مناسب و خوش طعمی به‌ویژه برای افراد علاقه‌مند به شیرینی به نظر برسد. با این حال، این یکی از بدترین گزینه‌هایی است که شما می‌توانید برای صبحانه انتخاب کنید. این غلات اغلب مملو از شکرهای افزودنی، اسانس‌ها و رنگ‌های مصنوعی هستند. غلات شیرین در ابتدا به سرعت سطوح قند خون شما را بالا می‌برند، اما طولی نمی‌کشد که شما افت سریع قند خون را تحربه خواهید کرد.

بهتر است به منظور پیشگیری از این وضعیت به جای غلات شرین، غلات بدون شکر افزودنی همراه با میوه‌های تازه به عنوان شیرین کننده را برای گزینه صبحانه انتخاب کنید.

۲۳۳۲۳۳

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا