خوزستان

گلایه خوزستانی‌ها از کاهش سرعت اینترنت

گلایه خوزستانی‌ها از کاهش سرعت اینترنت

به گزارش یولن از اهواز، در حالی که امروزه کیفیت زندگی ارتباط مستقیمی به میزان دسترسی  به اینترنت دارد و انجام فعالیت‌هایی نظیر تراکنش‌های بانکی، پرداخت قبوض، خرید و فروش، کسب‌وکارهای آنلاین و کسب اخبار بدون بهره‌مندی از اینترنت غیرممکن است، شهروندان خوزستانی از اختلال، قطعی و سرعت پایین اینترنت در شهر اهواز و دیگر شهرستان‌های این استان خبر می‌دهند.

در عین حال فصل تابستان، زمان اوقات فراغت کودکان و نوجوانان است و برخی از خانواده به دلیل شرایط آب‌وهوایی در این استان، وقوع دماهای بالای ۵۰ درجه و رطوبت صددرصدی، مایل هستند که فرزندانشان از کلاس‌های آنلاین آموزشی استفاده کنند که وضعیت نامناسب اینترنت این امکان را از آنها سلب کرده است. چرا که معمولا پلت‌فرم‌هایی نظیر اسکای روم، Zoom و Adobe Connect در سرعت‌های پایین عملا کارایی ندارد.

گلایه خوزستانی‌ها از کاهش سرعت اینترنت

کندی اینترنت در اهواز

یک شهروند اهوازی ساکن منطقه‌ی گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اظهار نارضایتی از وضعیت اینترنت اظهار کرد: سرعت پایین اینترنت در این منطقه مربوط به دیروز و امروز نیست و ماه‌هاست که ما با این مشکل مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه اختلال و کندی اینترنت در شب‌ها بیشتر است، گفت: وقتی هم که با مخابرات تماس می‌گیریم  و علت را جویا می‌شویم، اظهار می‌کنند که مشکلی در شبکه وجود ندارد و همه چیز عادی است و هیچ مسئولی در استان خوزستان حاضر به پاسخگویی در این خصوص نیست.

یکی دیگر از شهروندان ساکن در منطقه‌ی کیانپارس اهواز نیز به خبرنگار فارس گفت: در تمامی خیابان‌های کیانپارس اینترنت به خصوص برای خطوط همراه اول به زحمت سرویس می‌دهد و در بیشتر مواقع عکس و فیلم دانلود نمی‌شود.

وی ادامه داد: در حالی که میزان استفاده ما از بسته‌های اینترنتی همراه نیز بسیار پایین است اما حجم این بسته‌ها به سرعت تمام می‌شود و هیچ اپراتوری هم حاضر به پاسخگویی نیست.

شهروند دیگری با اظهار گلایه از قطع آنتن شبکه موبایل در مناطق کوی فرهنگیان و کوروش گفت: شبکه موبایل و اینترنت هم که وصل باشد کارایی آن در حد E  است و این درحالی است که شبکه ۴G را نشان می‌دهد که این مسئله برای ما بسیار عجیب است.

گلایه خوزستانی‌ها از کاهش سرعت اینترنت

 

سرویس‌دهی مودم‌ها هم تعریفی ندارد

یکی از متصدیان خدمات کامپیوتری نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه از شبکه‌ی اینترنت موبایل دست شسته‌ایم، اظهار کرد: وضعیت اتصال مودم‌ها به اینترنت نیز تعریفی ندارد و به صورت مداوم ارتباط با قطعی روبه‌رو می‌شود و این در حالی است که میزان تعرفه بسته‌های ماهانه و سالانه از سیری صعودی برخوردار است.

یکی دیگر از شهروندان اهوازی که در حوزه کسب‌وکارهای آنلاین فعالیت می‌کند، به خبرنگار فارس گفت: سرعت نت در هنگام استفاده از اپلیکیشن‌هایی نظیر اینستاگرام با کُندی روبه‌رو می‌شود و این امر کسب‌وکارهای اینترنتی را با اختلال جدی مواجه ساخته است.

وی ادامه داد: البته این موضوع برای اپلیکیشن‌های داخلی نظیر تاکسی‌های اینترنتی نیز صادق است و هنگام پرداخت آنلاین به دلیل پایین بودن سرعت اینترنت در بیشتر مواقع تراکنش با مشکل روبه‌رو می‌شود و این معضلی برای ماست.

انتظار مردم کیفیت بهتر اینترنت است

رضا باقری اصل معاون امور مجلس وزارت ارتباطات و رئیس کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیک طی روزهای گذشته طی روزهای گذشته با بیان اینکه مردم انتظار کیفیت بهتر اینترنت را دارند، اظهار کرد: البته کیفیت پایین نیامده و آمارها این را اثبات می‌کند، اما سطح توقع مردم از سرویس‌ها افزایش یافته و از طرفی تعداد کاربرانی که از سرویس‌ها استفاده می‌کنند نیز افزایش یافته‌است.

وی افزود: ما در حوزه زیرساخت‌های اقتصاد دیجیتال دست‌کم باید پهنای باند ۱۰۰ مگا بیت بر ثانیه را فراهم کنیم. شورای عالی فضای مجازی حکمی داشت که طی آن باید امکان دسترسی به ۲۰ میلیون پورت فراهم شود.

باقری اصل همچنین گفت: برای این موضوع در کارگروه مربوط به زیرساخت‌ها تصمیم‌گیری‌های لازم انجام می‌شود و برای اینکه بتوانیم زیرساخت تحول دیجیتال و اقتصاد دیجیتال را ایجاد کنیم باید دسترسی‌های فراگیر وسرعت بالای اینترنت را در اختیار داشته‌ باشیم.

 

گلایه خوزستانی‌ها از کاهش سرعت اینترنت

 

مخابرات ضرر و زیان مشترکان را جبران کند

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طی روزهای گذشته با اشاره به اینکه عدم رعایت اصول حرفه‌ای توسط اپراتورها گاهی سبب اختلال در دسترسی به اینترنت می‌شود، گفت: اپراتورها باید اصول پدافند غیرعامل را رعایت کنند.

وی همچنین گفت: ما مسئول پدافند غیرعامل وزارتخانه را مأمور کردیم که طی مدت دوهفته تمام حوضچه‌ها و مراکز مخابراتی و ابنیه متعلق به اپراتورهای اصلی را بررسی کنند که اگر مشکلی وجود دارد به سرعت برطرف شود. شرکت مخابرات هم حتماً باید ضرر و زیان مشترکان خود و ایرانسل را جبران کند.

انتهای پیام/

 

 

 


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا