بین الملل

تصاویر جدید دروغ‌های جانسون را برملا کرد

تصاویر جدید دروغ‌های جانسون را برملا کرد

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، تصاویر منتشرشده جدید توسط رسانه‌های انگلیسی  در روز دوشنبه ادعاهای «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس مبنی بر بی‌اطلاع بودن او از قانون‌شکنی در یک مجلس مهمانی (پارتی گیت) در «داونینگ استریت» در طول همه‌گیری کرونا، شک و تردید تازه‌ای را برانگیخته است.

به نوشته وبگاه «آی‌ تی‌ وی» چهار تصویر جدید نشان می‌دهد که جانسون در ۱۳ نوامبر ۲۰۲۰  (۲۳ آبان ۱۳۹۹) در یک مهمانی شرکت کرد. جانسون و مهمانان در حالی در این مراسم میگساری عکس گرفتند که  قوانین آن زمان فقط به دو نفر از خانواده‌های مختلف اجازه می‌داد تا در داخل منزل تجمع کنند.

در تصاویر تازه منتشر شده از این مراسم، بوریس جانسون همراه با بطری‌های مشروبات الکلی  و برخی افراد دیگر مشاهده می‌شود. این در حالی است که در آن زمان، مهمانی با افراد خارج از خانواده ممنوع بود و هشت روز قبل از آن نیز  قرنطینه در انگلیس به دلیل افزایش موارد ابتلا  کووید-۱۹ بازگردانده شده بود.

تصاویر جدید دروغ‌های جانسون را برملا کرد

 

به گزارش آی تی وی، این افشاگری سئوالات بیشتری را در مورد اینکه چرا پلیس لندن بوریس جانسون را به دلیل حضور در مهمانی جریمه نکرد، در حالی که سایر حاضران اخطاریه  وجریمه ثابت دریافت کردند، ایجاد می‌کند. بوریس جانسون بارها در مجلس عوام و مکان‌های  دیگر مدعی شد کههمه قوانین را  رعایت  کرده و او از وجود موارد خلاف قانون بی‌اطلاع بوده است.

پارلمان قرار است تحقیقاتی را در مورد اینکه آیا او آگاهانه نمایندگان را با انکار هرگونه اطلاع گمراه کرده است، آغاز کند.

تصاویر جدید خشم بسیاری از جمله «آنجلا راینر» معاون حزب کارگر انگلیس را برانگیخته به طوریکه وی اظهار داشت:«بوریس جانسون بارها گفته که از قانون‌شکنی چیزی نمی‌داند. اکنون شکی نیست، او دروغ گفته است. بوریس جانسون قوانین را وضع کرد و سپس آنها را زیرپا گذاشت. نخست وزیر دفتر خود را تحقیر کرده است. مردم انگلیس لایق فرد بهتری هستند.»

پیش‌تر «کر استارمر» رهبر حزب کارگر انگلیس گفته بود، اگر تایید شود که جانسون از قوانین سرپیچی کرده باشد، او باید استعفا کند. جانسون نیز در جلسه پارلمان تصدیق کرده بود اگر ثابت شود که تخلف کرده، باید استعفا دهد.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا