شنبه, ۱۱ تیر ۱۴۰۱ / قبل از ظهر / | 2022-07-02
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 322322 |
تاریخ انتشار : ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۶:۳۵ | ارسال توسط :
8 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

مدیر مسئول نشر «آکادمیک» گفت: امروزه مدیریت زمان یکی از مؤلفه‌های موفقیت برای ایرانِ اسلامی است. با روی آوردن به عرضه‌های نوین نشر کتاب مثل پادکست‌ها و کتاب الکترونیکی می‌توانیم در این فرایند موفقیت و توفیقات زیادی کسب کنیم.

یک ناشر: باید برای افزایش اقبال به کتاب، عرضه‌های نوین را تمرین کنیم

علیرضا احمدیان مدیر مسئول نشر «آکادمیک» و دبیر اجرایی فراکسیون کارآفرینان مجلس شورای اسلامی با حضور در غرفه رسانه‌ای یولن به خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران توانا گفت: بنده به عنوان یک فعال فرهنگی و یک ناشر که چند سال است در فضای فکری و فرهنگی کشور مشغول به کار هستم، معتقدم کتاب یک تغییر ساختاری جدی‌ای را پیش روی خود شاهد است که اگر ناشران و فعالین در این زمینه توجه چندانی به ذائقه مخاطب در نحوه عرضه آثار نداشته باشند، چه بسا در آینده نه چندان دور شاهد فاصله عمیق مخاطبین و مردم با کتاب را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: اگر به جای شکل سنتی نشر آثار، بتوانیم بنا به اقتضائات حاضر و علایق و سلایق مخاطب، به شکل‌های نوین عرضه کتب  مثل کتاب صوتی یا کتاب دیجیتال روی بیاوریم بدون شک با استقبال خوبی از سوی مردم روبه‌رو خواهیم شد.

احمدیان افزود: کتاب به ما می‌آموزد که خلاق و نوآور باشیم. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی تلفن‌های همراه و کامپیوترها تقریباً در اختیار همگان وجود دارد. در چنین فضایی کتاب اگر بتواند ماهیت خلاقانه خودش را حفظ کند، یک اتفاق مبارک است. امروزه با هزینه‌بر بودن نشر سنتی آثار به علت گرانی کاغذ و پروسه نشر، همچنین نواسانات ارز باید به شکل جدیدی به سمت تبلیغ کتاب و کتابخوانی برویم.

دبیر اجرایی فراکسیون کارآفرینان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنده از سال‌ها قبل بنا به مطالعات آینده پژوهی به این مسأله توجه داشتم که در آینده با عنایت به موضوع کاغذ باید نحوه جدیدی را در عرضه کتب به کار گرفت تا مخاطب از آن استقبال کند و همچنین استفاده کتاب برای آن به صرفه باشد. بنابراین در نشر خود که انتشارات «آکادمیک» باشد، مسأله کتاب الکترونیکی را پیگیری کردیم تا بتوانیم مخاطبین خود را حفظ کنیم. امروزه زندگی روزمره به شکلی است که مردم بازه زمانه زیادی را مصروف رفت و آمدها می‌کنند و بسیار از اوقات شهروندان به نوعی به شکل غیر بهینه سپری می‌شود. در چنین حالتی اگر ناشران با پیگیری جدی و گسترده کتاب‌های صوتی، خلاصه کتاب‌ها، فلش ـ کارت‌های آثار و… کتب را در اختیار مخاطبین قرار دهند، هم میزان مطالعه و بهره‌مندی از آثار بالا می‌رود، هم آموزشی است برای مردم تا یاد بگیرند در چنین اوقاتی به چه شکل از زمان خود استفاده کنند.

احمدیان گفت: امروزه کتب صوتی خوبی در باب مدیریت وجود دارد که واقعاً مدیران ما در بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی می‌توانند ضمن بهره‌مندی از آنها تأثیرات خوبی در ساختارهای مدیرتی داشته باشند و سواد خود را در این زمینه ارتقا دهند. در حال حاضر مدیریت زمان یکی از مؤلفه‌های موفقیت برای ایرانِ اسلامی است. با روی آوردن به عرضه‌های نوین نشر کتاب مثل پادکست‌ها و کتاب‌های الکترونیکی می‌توانیم در این فرایند موفقیت زیادی کسب کنیم.

انتهای پیام/


منبع خبر «» است و خبرگزاری یولن در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 322322 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  500012450534130  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه خبرگزاری یولن مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری یولن در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید